2024. jan 14.

Spagetti szénégető módra ( vegán)

írta: P.Gabriella
Spagetti szénégető módra  ( vegán)

2fa4824d-4f31-4f12-b7d7-8a3057166906.jpeg

Elképesztően egyszerű és igen rápláló étek lett. 
Egyszercsak megkívántam. A füstös ízt, amúgy is igen kedvelem. Hát elkezdtem keresni…először. Aztán olyan fura recepteket találtam, ami nem nyerte el a tetszésemet. Lisztes szósz, meg füstlé. Nnna, hagytam is! 
A hónap elején mindig rendelek nagy adagban alapanyagokat és először, így rendeltem kesudiót. Nagyon régen ettem már és úgy döntöttem jöhet.Azőta számos édes és sós étek en is kipróbáltam már.

a1c44f2d-b2bf-45fd-a587-94c45f3a889d.jpeg

Hozzávalók 1 személyre:

kismarék kesudió, legalább 2 órára beáztatva (napraforgómag, dió is éppen annyira megfefelő),   
kb. 5 dkg reszelt tofu (házi készítésű),
1 kk füstölt paprika,
15-20 dkg teljeskiőrlésű spagetti (én a Kukutyin Műhely, Organikus gazdaságából vettem),   
1 ek étkezési sörélesztő,   
1 gerezd fokhagyma,   
só,   
kevés őrölt bors.

Ragadásmentes serpenyőben annyi hidegesajtolt napraforgó olajat melegítek, hogy jól tudjam benne forgatni a tofut, nehogy széttörjön. De nem bő olajban sütöm. Miután a reszelt tofut beleszem a felmelegített olajba, néha megforgatom, ropogósra sütöm. Ekkor hozzászórom a füstölt paprikát és azonnal leveszem a tűzről. Gyorsan megekeverem és szűrővel kistányérra szedem a tofut ropogóst.  
Kislábosban vizet melegítek. Forráskor sóval ízesítem és beleteszem a tésztát főni.  
Amíg a tészta fő, leszűröm a kesut és egy turmixgépbe teszem. Én botturmixot használok, így egy magas edénybe tettem. Rádobom a sót, szeletelt fokhagymát, sórélesztőt és annyi vízzel, higy krémes állagú legyen, összeturmixolom. 
Mikor a tészta megfőtt, leszűröm. Visszateszem a lábosba és ráöntöm a szószt. Takaréklángon, enyhén megmelegítem, állandóan frorgatva. 
Mélytányérba rendezem a tésztát, majd a tetejére szórom a tofu ropogóst és a megmaradt füstös olajjal megcsorgatom. Kevés őrölt borsot tekerek rá. Nagy adag borsmustár saláta igen jól illik hozzá.

0bb33541-c231-4a9f-b4b7-7fb9f3088d3d.jpeg

53bc72de-e331-48d4-9ea9-ccb85070c9aa.jpeg

A tészta

JÓ ÉTVÁGYAT!

Szólj hozzá

Konyha Vegán Étek