2023. már 21.

Napi gondolat

írta: P.Gabriella
Napi gondolat

Lábmosás, kegyelem

733f192a-8c13-42b5-a1e7-dd03ffaad9e5.png

A kegyelem lényege nem a kényszer. Úgy fakad, mint csendes eső a mennyből a lenti földre. Egész életünkben halljuk ezt idézgetni. Sosem fogtam ezt fel egészen mostanáig. A kegyelem nem olyasmi, amit ki lehet követelni. Lényege nem a kényszer, azaz nem kierőszakolható. Aki adja, önként adja. […] Nincsen oka. Olyan, mint egy égből pottyant ajándék. S kétszeresen áldott. Megáldja azt ki adja és azt ki kapja. Kegyelem adni, s kegyelem elfogadni.

Wakefield -  Howard (részlet)

Valahogy mindig jól tudok filmet választani. Éppen időszerűvé válik mind a magam, mind a velem kapcsolatban élők számára. Elmondhatom másnak, vagy alkalmazhatom magamon. 

1514dead-e9c8-4ab6-8e7e-c4232bb2e5cc.jpeg


A Gyümölcsoltó B
oldogasszony ünnepünk hajnalán ezt írta barátnőm:

3:13   
Szép jó reggelt!
A mai nap ha elfogadod kaphatsz egy rituális lábmosást ajándékba az égiektől, ha megengedi hogy a lábadhoz érjek.
Most kaptam meg hozzá mindent. Erre ébredtem.
Viszek akkor mindent
Áldott napot!

e6c20466-5fe5-40b7-9a84-bb5e436d15f1.jpeg

Elképesztő, ahogy befolyik az életembe betániai MARIA  lelkiség. 
Sokszor mostam már meg embereknek a lábát. Anyai nagymamámnak, férjemnek, barátaimnak…. 
Anélkül, hogy bármit felfogtam volna a gimis éveim alatt olvasott bibliából, csak úgy történt. Minden vallásosság, vagy dogma nélkül.  A férfiaknak az életemben úgy éreztem meg kell adjam ezt. Aki engedte. Legtöbbször megdöbbenéssel vették tudomásul, van amikor azt gondolták ez megjár nekik, van hogy a meghatottságig fokozódott, mert még senki sem volt ilyen odaadó velük. Aztán pszichotronikai tanulmányaim alatt tisztába kellett kerüljek a biblia kódjaival, így á-tól z-ig ismernem kellett. Ott találkoztam a lábmosás rituáléjával. De akkor mindössze az olajok érdekeltek, mert éppen gyógynövényes utam megismerésének magasán voltam. De mostanra tudom…amit tudok.

e5dfd595-6c39-4a0c-80bc-63277f963888.jpeg

…és akkor jön ez a hajnali üzenet.
Elfogadtam.  
És nagyon jól esett. Izgalommal vártam a délelőttöt. …és leültem és belemerítettem lábam a zsályás, rózsás, vörös herés és valami illóolajos langyos vízbe.
És néztem az amúgy megviselt állapotban lévő lábaimat.   
És éreztem, azt az emelkedett, adó és elfogadó kegyelmet, mely ott volt. Éreztem a szentségét. 
Először mosta meg valaki a lábam mióta VAGYok. És ez nagyon felemelő volt. Még mindig az. Meghatottság, hála és nagy, nagy tisztaság jött rám. Utána még finom olajokkal be is kente lábam. Elmondhatatlan! 

Nehéz elhinni, hogy megtörtént. 
Nehéz elhinni, hogy megérdemeltem. 
Nehéz elhinni, hogy ezzel léptem egyet magam felé, és valami átszakadt. 

Köszönöm

Szólj hozzá

Boldogasszony Szeretet Bölcsesség Gyümölcsoltó szeretetember