2020. nov 05.

Savanyú káposzta megújulása

írta: P.Gabriella
Savanyú káposzta megújulása

c13a40a2-3a14-4b49-a733-18e262764105.jpeg

Imádom a savanyú káposztát. De már unom ugyanazt az ízvilágot. Ezért, mivel mind a lilakáposztát, mind a lilahagymát, mind a céklát nagyon szeretem nyersen is, ebből kanyarítottam valami mást.

d15dc72b-a250-4d6b-9a67-f2f828e1711c.jpeg

Két fej lilakáposztát késsel nagyon vékonyra szeltem. Lereszeltem kettő céklát, csíkokra. Felszeleteltem félkarikára két fej lilahagymát. 

a4ae94d8-be81-4899-ba2e-f77bd9beb02e.jpeg

Négyféle fűszert használtam hozzá. Mindegyik sajátszedésű. Borókabogyó (ezt összezúztam mozsárban), kakukkfű, szurokfű és rozmaring. Megszórtam vele a zöldségeket.


f6c56e9c-401d-4c2f-bcf2-b517d2e20a57.jpeg
Körülbelül ekkora adaghoz két kis maroknyi jódmentes, igazi sót használtam. Rászórtam, majd alaposan, a zöldségek izzadásáig átmarkolásztam és jól megforgattam közben. Nagyon élveztem!

Ezután egy nyomófával jól megdöngöltem, amíg elkezdett levet engedni. Egy elég nagy és magas kerámia edénybe alaposan belegyömöszköltem, belenyomkodtam a keveréket. A tetejére én egy műanyag karikát tettem, de a másik adagomat tányérral nyomtam le. Erre egy vízzel teli edény érkezett, hogy jól lenyomja a lé alá a zöldséget. Letakartam és 20-22 fok között próbálom tartani, hogy beinduljon az erjedés, fermentálás. Amint beindult, hűvös helyre teszem. Jó esetben egy-két hét múlva fogyasztható. Én szeretem, ha még kicsit roppanós. 

Jó étvágyat!

Szólj hozzá

Konyha Fermentálás Kamral