2016. ápr 09.

Mesir Wat – etiópiai Berbere fűszeres lencse gulyás

írta: P.Gabriella
Mesir Wat – etiópiai Berbere fűszeres lencse gulyás

Kép:FOOD TO GLOW

 

Mesir Wat – etiópiai Berbere fűszeres lencse gulyás

 

Sokféle fűszerem van itthon, mert nagyon szeretem a távol-keleti, afrikai konyhát. Amellett, hogy felmelegít és életerőt gyújt bennem, gyógyító hatása sem mellékes. Régóta tanulmányozom az Ájurvéda-t és az ételekben, fűszerekben rejlő tudás, gyógyító erő mindig is lenyűgözött. Most kicsit lehűlt a levegő hőmérséklete, ezért jól jön egy melegítő sűrű leves. Ezt a receptet egy angol nyelvű oldalon találtam és úgy döntöttem, hogy megéri lefordítani. A fűszerek összhatása nagyon érdekes. Egy híres Etióp fűszerkeverék: a Berbere szerepel ebben az ételben. 

4-6 személyre

2 csésze zöld, vagy feles bab – én lencsét használtam - (egy nappal előbb beáztatva),

2 evőkanál olaj,

póréhagyma, vagy vöröshagyma, apróra vágva,

2 gerezd fokhagyma, préselve – én 1 zöld fokhagymát és egy kis marok medve hagymát használtam,

½ teáskanál őrölt kardámom, szegfűbors, szegfűszeg, koriander, erős paprika – Cayenne - (én füstölt erős paprikát használtam), szerecsendió, kurkuma,

¼ teáskanál görögszéna mag, fekete bors,

1 édes krumpli (nálam csak krumpli 2 póri krumpli),

1.7 l zöldség leves, vagy víz + 2 tk. só,

Egy csokor vízitorma, vagy spenót, vagy kel, durvára vágva,

citrom.

 

Felhevítettem az olajat és a hagymát, fokhagymát kb. 10 percig pároltam. Hozzáadtam a fűszereket és kevergetve kb. még 10 percig főztem. Hozzáadtam a beáztatott, leszűrt lencsét ás a kriplit, majd felöntöttem a zöldség levessel.

 

Felforraltam, majd alacsony hőmérsékleten kb. 20 percet főztem. Levettem a tetejét és még 20 percig főztem, hogy besűrűsödjön a gulyás. Legvégül beleforgattam a zöldeket (spenót és medvehagyma) és ezzel már nem főztem. Citromlével mindenki maga ízesíti a gulyást. Egy szelet magos, tönköly kenyérrel kiváló egytálétel.

Innen 

Szólj hozzá

Konyha