2024. júl 04.

Reggeli pancake

írta: P.Gabriella
Reggeli pancake

img_0325.jpeg

Nem szoktam reggelizni. De ma megkívántam a pancaket. Amerikai palacsintát…más néven. Kint az usában tanultam meg elkészíteni. Akkor még kefírt, tojást és vajat is használtam bele. De mostmár növényi alapon étkezem. Újra és újra kísérletezem. Márkészítettem többszöris ezzel a metódussal pancaket, csak hajdinából. Mert az itthoni fabona. De tegnap lefőztem egy igen nagy adag quinoát, amitkísérletként vásároltam. Így ebbe is ezt tettem. Amúgy nem kellelőre megfőzni, de mostígy alakult.

img_0327.jpeg

Kb. 1 1/3 bögrényi megfőtt quinoát (nyersen beáztatva 1 bógrével), beleteszek egy hosszúnyakú edénybe. 3 evőkanál tápióka kemyényítőt, 1/2 dl mandulatejet, 1/2 dl csicseriborsólevet, sót, vaníliát és 2 teáskanálnyi sütőport zuttyantok bele még. Botmixerrel összeelegyítem. Ha szükséges még mandulatejjel higítom. Mézsűrűségűnek kell lennie. 
Egy alaposan felmelegített serpenyőbe, nagyon kevés olajat hevítek és ebbe beleöntök a masszából. Én a 10 centi átmérőjű palacsintákát szeretem ebből. Kicsit puffad is sülés közben. 
Alaposan összevagdalt fügepéppel, nyári almával és fenyős mézzel tálálom. Na, mit gondolsz milyen? Hát ISTENI!

img_0326.jpeg

img_0328.jpeg

img_0329.jpeg

 

Szólj hozzá

Vegán Étek