2024. már 24.

Vegán étkek

írta: P.Gabriella
Vegán étkek

Az egyre gyorsabban növő természetben, szinte lehetetlen nem ennivalót találni. Egyik harsogóbb zöld, mint a másik. Tele klorofillal, ásványi anyagokkal, vitaminokkal. Legjobb pótlás a téli nehézkes étkek után. 

286939c7-d8b5-4c46-a7f2-9e6f18e8eb5f.jpeg
Ez a tészta teljeskiőrlésű gabonából készült, tojás nélkül. Igen ízletes, kiadós. A szósz főzésével egyidőben feltettem forrni a sós vizet is a tésztának.

A szószhoz póréhagymát vágtam fel félkarikára. Olívaolajon, kevés sóval és őrölt, maradék őzlábgomba porral, kevés vízzel, fedő alatt alacsony lángon pároltam. Brokkolit pucoltam meg és felső rózsáját külön levágtam és falat adagokra daraboltam. A szárát kis kockákra vágtam és a szószhoz kevertem, egy evőkanál miso pasztával. 5 percet pároltam még, majd két evőkanál tofukrémet adtam még hozzá. Kevertem rajta egyet és a brokkoli rózsákkal még 5 percet pároltam. Apróra vágott zamatos turbolya csokorral dúsítottam még.

52d05449-8c62-420c-be16-3ca503a11369.jpeg

892d309c-e910-4e0e-b7d9-dcb5989df479.jpeg

Muffin. Általában hibásan, a magyarok olyan sütit neveznek máffinnak, ami az angolszász konyhában a cupcake, azaz pici torta. A máffin teljes tápértékű reggeli. Mindig tartalmaz gabonát, olajos magokat, aszalt vagy friss gyümölcsöt. 
Ez a máffin, nekem is új, mert avokádóból még sosem készítettem el. Íme a receptem:

Avokadó máffin

 

Előre elkészítem a máffin formát. Én csak vékonyan kiolajozni szoktam.   
200 fokra előmelegítem a sütőt (alsó-felső sütésre állítom). A rácsot középre helyezem.

Nedves összetevők:

1 avokadó

½ csésze nádcukor

¼ csésze hidegen sajtolt napraforgó olaj

1 teáskanál almaecet

1 csésze szójatej (házi)

csipet só

Összeturmixolom az egészet.

Száraz összetevők:

1 csésze hagyományos zabpehely

½ csésze teljes kiőrlésű tönkölybúzaliszt

1 ½ teáskanál sütőpor

¼ teáskanál szódabikarbóna

1-1 evőkanál árpa- és csalánpor

A nedves és száraz összetevőket összekeverem. Még adok hozzá:

¼ csésze aszalt, piros áfonyát

2 evőkanál kendermagot,

½  tábla apróra vagdalt keserű csokoládét.

Ezzel is összekeverem.   
A sütőbe teszem és 25 perc alatt készre sütöm. Rövid hűlés után már kivehető a formából. 

ed54f6e0-30a3-4d6f-a9fa-fb6ffb95af58.jpeg

Kisétáltam a kertbe és szedtem lóromot, csalánt, turbolyát és spenótot. Csak néhány levéllel. Ez lesz a japán levesemnek (ramen) a tetőpontja. 
A leveshez először egy kb. 10 centis póréhagymát apróra vágtam. Kevés olajon, sóval, alaposan megpároltam fedő alatt. Mikor már majdnem kezdett szétfőni, kevés pirospaprikával beszórtam és két nagy evőkanál miso pasztával összekevertem. Felengedtem vízzel. Negyed bögrényi őzlábgomba porral és 1 apró kockára vágott sárgarépával dúsítottam, és 20 percet főztem. Ezután a már kész, megfőtt csicseriborsót (kb. 20 dkg főve) beleöntöttem. Egyet forraltam rajta. Botturmixxal egy-két fordulattal a harmadát összezúztam. Ez jól sűríti. Nem kell liszt hozzá. Sárgaborsólisztből készült, tojásmentes tésztát főztem hozzá (amennyit egy markommal át tudok fogni). Még felöntöttem vízzel. Sűrűnek, kell lennie. Mikor a tészta megfőtt az összes összedarabolt zöldet belekevertem. Felmelegítettem csak, nem főztem tovább. 
Kb. 3 bő adag. 

8d94c216-7654-4c32-a1b0-44d8ae714bd5.jpeg

 

Szólj hozzá

Vegán Étek