2024. már 18.

Napi étkeim

írta: P.Gabriella
Napi étkeim

55bd2b36-bdcc-4085-bbec-1db358e5dc80.jpeg
Saját foto

784f7392-4561-4c1d-8d19-da802a6668c0.jpeg

Saját foto

05208225-0c1b-49b4-83e4-ca69b1466ec7.jpeg

Saját foto

Megkívántam a Cézár-salátát. De se tojás, se szardella nem jön most be. De akkor hogyan?
Öntet: egy marák beáztatott kesu, vagy napraforgómag. Forró vízzel leöntöttem és legalább fél órát állni hagytam. Leöntöttem a vizet, de felfogtam. Beáztattam egy norilapot (a tengeríz miatt) kevés vízbe. Mind felszívta a vizet és pépes lett. Ezeket mind beleöntöttem egy hosszúnyakú edénybe. Hozzáadtam mustárt, egy gerezd reszelt fokhagymát, sót, borsot, citromlét. Botmixerrel összezúztam. A kesu levével higítottam, amennyire kell.
Kruton helyett: egy-egy csésze lenmagot, mandulát, kendermagot, mákot felöntöttem majdnem két csésze forró vízzel. Legalább 30 percet hagytam állni. Eközben megduzzadt és felszívta a vizet. Egy nagyobb, sütőpapírral kivélelt tepsibe terítettem. Elsimítottam. Felvágtam hosszú, keskeny lapokra, így könnyebb lesz majd sülés után szétszedni. 175 fokon, 50 percet sütöttem. Kihülés után szétszedtem és jól záródó dobozban tároltam. Sokáig eláll. Ebből tördeltem össze hármat a salátához.
Sikerült vennem szép, bio római salátaszívet. Ezt falatokra szaggattam. Tálba tettem. Brokkoli egy rózsatövét kisebbre daraboltam. Ez is mehet bele, nyersen. Két kisebb csicsókat és egy szelet piros paprikát összedaraboltam. Hozzáadtam a salátához.leöntöttem az öntettel és alaposan összekevertem. Beleraktam a magos ropogóst és ezzel is egyszer átforgattam. Kész. Isteni lett.

02f10198-a9de-4273-b71f-d69d1ac47ad2.jpeg

Egy banánt, egy bögre zabpelyhet, kevés szódabikarbónát, 3 evőkanál kakaóport, kevés hajdinalisztet, reszelt narancshéjat, kevés narancslevet, annyi magtejjel összekevertem, hogy egy jó pépes állagot kapjak. Sütőpapírral bélelt szögletes formába öntöttem. 180 fokon sütöttem, amíg a kés tisztán jött ki a tésztából. Tetejére narancsszeleteket tettem. Kesuból krémet készítettem.

38ed1fdb-676a-4e52-9665-6296f31a875d.jpeg

Zöldlé: 1-1 banán és alma, 4 csaláncsúcs, egy evőkanál árpapor, egy kávéskanál szőlőmagolaj. Vízzel a megfelelő állagúra turmixoltam.

06908b71-3adb-4109-9a03-afc646d8de3a.jpeg
Ebéd: három félbevágott krumplit, olajozott tepsin 200 fokon, 30 perc alatt készre sütöttem. Közben lilahagymát félkarikára vágtam, lesóztam. Paprikával, hummusszal, és vegán krémmel tálaltam.
Vegán krém: krémes (silk) tofut összekevertem sóval, citromlével, étkezési élesztővel. Kész. Olyan, mint egy krémsajt. Van a hűtőmben általában.

Szólj hozzá

Vegán Étek