2023. jan 20.

Sült laska, mini céklával és százszorszéppel

írta: P.Gabriella
Sült laska, mini céklával és százszorszéppel

55d2cb68-34fa-4b45-8423-2ec1a7344b15.jpeg

Ez most egy eléggé nem mindennapos összeállítás lett, de nagyon jól esett. 
Robin Harford mindig felcsigáz, így ezt sem léphettem át. 
SZÁZSZORSZÉP, mint étel… Nagyon régóta használom nyersen salátákba levelét, virágát és gyögynövényként is alkalmazom. De ez most még egy előrelépés volt. Ráadásul a füves bejövő úton rengeteg van belőle. Szóval úgy döntöttem, hajrá!

Először is a kertben kihúztam négy bébicéklát, aztán a fűben kikutattam a százszorszép leveleket. 
Bent megmostam mindent. A százszorszépről levágtam kisollóval az apró gyökerecskéket, a céklát meghámoztam. 
A laskagombát úgy választottam szét, hogy vízszintesen legyezőszerű maradjon. 

A bulgurt sós vízben megfőztem és fedő alatt hagytam teljesen bedagadni.

A laskát besóztam és kakukkfűvel szórtam be. Egy serpenyőben zsiradékon gyorsan megforgattam három gerezd félbevágott fokhagymát, kivettem, félretettem. A zsiradékba tettem a laskát. Takaréklángra tekertem és egy nehéz, kisebb lábossal lenyomtam a gombát. Így ahogy esik össze, teljesen odaér a serpenyő aljához és alaposan megpirul.  Ha megpirult, megfordítom. Meleg helyre tettem, hogy ki ne hűljön (kályha teteje). 

31fdf815-4dcf-43ca-8c43-c779b818fae6.jpeg

A serpenyőbe viszadobtam a fokhagymát és egy negyed csilipaprikát alaposan összevágva, aztán ebben hirtelen árforgattam a százszorszépet. Néhány perc alatt megvan. Kiszedtem.

Majd a bébicéklát is ugyanebben a zsiradékban, lefedve, 5 perc alatt éppen kicsit megpuhultra pároltam. 
Készen van. Tálaltam. 

d82372f5-b22a-41ed-935f-a2625f205f0d.jpeg

JÓ ÉTVÁGYAT!

Szólj hozzá

Kert Vegán Étek Ehető vadnövény