2023. jan 13.

Csípős, kajszis tészta tofuval

írta: P.Gabriella
Csípős, kajszis tészta tofuval

2a83a729-cb02-4086-9769-db63189c7e09.jpeg

Nagyon szeretem a kajszit. Frissen, aszalva, édességnek vagy akár sós ételnek. Elég sokat sikerült aszalnom nyáron, így főételben is gondolkodom. 
Ezért körülnéztem a kamrában. Volt csípős tésztám Pannitól, maradék kelkáposztám a reggeli zöldléből, tofu, kajszi. 
És megjelentek az ízek!

07213c84-05d0-4c86-b2bb-78bef3f301fd.jpeg

Két személyes adag lett. 
Körülbelül 10 dkg tofut kis kockára vágtam, majd hidegen sajtolt olajon minden oldalan átsütöttem. Tányérra szedtem. Az ott maradt olajon egy fej apróra vágott hagymát megfuttattam darabka erős paprikával, frissen, mozsárban zúzott egy teáskanál korianderrel, egy teáskanál mézes sütemény keverékkel, sóval. Mikor üvegesre sült, 3 gerezd fokhagymát kapott még. Közben 2 marék aszalt kajszit összevagdostam és ezt is a hagymához adtam. Keves vízzel felengedtem és puhulásig főztem. Ekkor hozzákevertem a megpirított tofut és a maradék, kockára vágott kelkáposztát. Rövid ideig, éppen csak átpároltam fedő alatt. Eközben sós vízbe kifőztem a csilis spagettit. 
a spagettit a tányerban alulra tettem és erre mertem a szószt. Ragacsos, édeskés, fűszeres ízvilágot kaptam, megfelelő csípőséggel. 

dd9697b3-1bb3-48c6-996d-5e06361b81f9.jpeg

JÓ ÉTVÁGYAT!

Szólj hozzá

Konyha Vegán