2021. ápr 08.

Csalános gombóc

írta: P.Gabriella
Csalános gombóc

Turbolyás gombaszósszal

87913f3b-2ca5-44db-a69d-c513a9d713d1.jpeg

Hirtelen indulatból kiindulva és húsnélküliségre vágyva, elkészítettem ezt a nagyon lakatató és finom ételt. 
Elsétáltam szedni egy nagy csokor csaláncsúcsot.előtte feltettem főni két nagy sárga, szétfövő krumplit. Mire visszaértem, megfőtt. A krupli levében hirtelen megblansíroztam a csalánt. Csak addig, míg összesesik. Nem főztem. Ezután a krumplit egy nagy tálban összetörtem, két tojást, kevés sót, az apróra vágott csalánt és annyi liszttel összekevertem, hogy még lágy maradjon a tészta.

Fel raktam forrni vizet a gombócokhoz...

Összevágtam egy fej hagymát és kevés zsiradékon megfonnyasztottam. Két gerezd fokhagymát nagyon apróra vágva hozzádatam.  Erre dobáltam rá kb. fél kiló nagy darabokra vágott gombát. Sóztam és fedő alatt készre pároltam. Ha szükséges kevéske vízet még adagolni kell hozzá nehogy megégjen. 
A krumplis tésztát, 3-4 centis gombócokra szaggattam a forró, sós vízbe.
Megint rövid séta...turbolya szedés. Kis csokorral. Apróra vágtam és az éppen elkészült gombához kevertem. Sok tejföllel dúsítottam. Beleszedtem az addigra megfőtt gombócokat.
Kész. 

JÓ ÉTVÁGYAT!

Szólj hozzá

Film Konyha Vegetáriánus Ehető vadnövény