2021. már 07.

Rakott kelkáposzta barnarizzsel

írta: P.Gabriella
Rakott kelkáposzta barnarizzsel

4711c439-7504-468a-9ba4-adf3006f64e5.jpeg

Tudtam venni gyönyörű, méregzöld levelekkel teli kelkaposztat. Tudom, higy valahol előállították, hogy ennyire friss és fonnyadás mentes, de a latványan kívül, ízre és nagyon jó volt. Nem szoktam túl komplikálni az ilyen ételeket. Megnéztem mi van a kamrában, hűtőben. Volt egy batátám, kevés türóm, tejföl...kezdődhet is. 

5bc6730f-621b-437e-8b0e-25899af948dd.jpeg

Hátom nagy kelkáposzta levelet megmostam és középső torzsáját kivágtam (ennek taúkjaim örultek).

Megfőztem egy nagy marok barnarizst készre.

Elkészítettem kb. 7 dkg vajjal és annyi llszttel, amit felvesz - hogy még ne szárazza váljon -, egy tejes, borsos, szerecsendiós, sós besamelt. Hígra készítettem, hogy a kel és a többiek tudjanak főni még benne.

Hámozás után, vékonyra szeleteltem a batátát. 3-4 dl tejfölbe belevagdaltam kettő gerezd fokhagymát, sót és jól elkevertem.

Kezdődhet a rétegezés. Ez két személyes adag, ehhez egy kisebb, magasfalú kerámiatálat választottam. Kikentem olajjal. Belefektettem egy előkészített kelkáposzta levelet, beborítottam a batáta felével. Erre rászórtam a 10dkg túrómat, sóztam (ha neked van több, akkor a következő rétegre is tehetsz). Itt jön a fele megfőzött barnarizs. Ráöntöttem a besamel fele. Így folytattam még egy réteggel és a tetejét a harmadik kellevéllel fedtem és a fokhagymas tejföllel bekentem, majd keves napraforgómaggal beszórtam.
200 fokra előmelegített sütőben, légkeveréssel fél órát sütöttem. 
Isteni lett, ahogy a kel kesernyéssege és csípősségeoldódott a batáta édességével és a besamel, tejföl lágyságaval. A barnarizs nagyon laktatöva tette, mégsem lettem puding tőle...sőt!

f99759cc-5a8e-4d78-a0f1-d206d1862a83.jpeg
4711c439-7504-468a-9ba4-adf3006f64e5.jpeg
Ehhez most az oly széjjelnézett Átkozott boszorkák film illet nekem...lehet a MÉREGzöld miatt? Hehehe.

bf7887d7-1cee-4ca5-91b6-8984f6445a3c.gif


JÓ ÉTVAGYAT!

Szólj hozzá

Konyha Vegetáriánus