2020. dec 29.

Mézeskrémes torta

írta: P.Gabriella
Mézeskrémes torta

71024b83-3fdb-49e1-ac01-5d8db02562e7.jpeg


A karacsuni családi találkozóra készítettem el. Az asztal dísze lett. Méltó az ünnephez.
Pontosan úgy készül, mint a mézeskrémes sütemény, csak kerek kapcsos tortaformába teszem s kerek lapokat sütök. Találtam egy igazán jó receptet hozzá Szoky konyhájából. 7 felé osztottam a tésztát és hét lap lett ebből az adagból. Jó magas torta, nagyon mutatós. A lapoknak igazán mézes íze volt! A cukorral óvatosabban bánjatok, mert a jelzett úriember kicsit bátran bánik vele. 
Nekem elfogyott az ehhez a tortához hagyományosan használt kajszilekvárom, így a még jobb málnalekvárt választottam. A télikertből szedtem málnát a tetejére (ja nem! a fagyasztóból...hihihi) és még fagyottan szórtam a tetejére, így tettem be a hűtőbe. A málna nem folyt szét. Olyan lett, mint a friss. Igazi ünnepi csemege! Ami még ünnepi az az benne, hogy előtte lévő nap el kell készíteni, hogy összeérjenb, igy előre dolgozhatok. De két nap is oké. 

ce46ee54-c142-4094-bb2c-7210cdb683b5.jpeg

...és a recept:

Amit Szokiytól kipróbáltam, mind megállja a helyét. Ha követed a pontos mennyiséget és az elkészítés módját, éppen olyan lesz neked is, mint azt ő mutatja. 

Szólj hozzá

Konyha