2020. nov 13.

Zöldparadicsom lekvár

írta: P.Gabriella
Zöldparadicsom lekvár

4e8730f7-87f6-4438-8e2b-56917a29dc45.jpeg

Mint a chutney-nál is írtam, rengeteg zöldparadicsomot hozott édesapám. Feléből édes-savanyú mártás lett, a másik feléből pedig lekvár. 
A pontos arányokat most nem tudom elmondani, mert nem figyeltem, annyira beleéltem magam a készítésébe. 
Feldaraboltam nagyobbra a paradicsomokat (kb. egy kiló), belevágtam két kimagozott de héjas almát, belereszeltem egy narancs héját és belefacsartam a levét is, hozzászórtam másfél csomag vanilíás cukrot és fedő alatt megfőztem.  Az elején még néha átkevertem nehogy le kapjon az alja. Ezután levettem a fedőt és összeturmixoltam. Majd napraforgómézet csurgattam rá. Kinek hogy. Én szeretem, ha savanyúbb egy kicsit. Így jobban kijön a citrus íze is a paradicsomnak. Még rottyantottam párat, aztán jól kicsírátlanított üvegekbe töltöttem. 200 fokra előmelegített és elzárt sütőbe raktam a fedővel ellátott üvegeket és hagytam 15-20 percet csírátlanodni. Ezután kicsit kiengedtem a sütő hőjéből és becsukva  hagytam kihűlni reggelig. 

Szólj hozzá

Konyha Kamral