2020. júl 16.

Bojtorjános sütte

írta: P.Gabriella
Bojtorjános sütte

42ae5e33-c6ae-4669-bb45-01235d75e7ae.jpeg

Keresem, gyűjtöm, kalandozok és kísérletezem az ehető vadnövényekkel. Tavaly már kipróbáltam a bojtorján gyökerét nyersen. Szárzeller ízű és olyan karalábé jellegű volt. Nagyon finom!
Ahogy daraboltam a levélnyelet megkóstoltam egyet és elég keserű volt. De bevállalós vagyok, ráadásul szeretem is a keserűt. Kell is a szervezetnek és valahogy van egy olyan ráállásom a keserűre.

d35d219d-07b0-448e-9a26-c23f3ff6ccb0.jpeg

Egy személyre vettem mellé egy szál új sárgarépát és petrezselyem gyökeret és egy nagy újkrumplit. Zöldhagymát, fokhagymát, borsot, sót és kizsíroztam egy jénait. Ja és a lényeget ! a Bojtorján levélnyelét. Kívül lehúzva róla a szálas részeket, amíg nem jutottam a belső rebarbaraszerű anyaghoz.

ad9fc966-52c1-4f3e-930e-374fa11d5d46.jpeg

Ilyenkor a legjobb szedni a bojtorján levélnyelét. A virágzó, középső szára is jó, egészen addig, amíg nem üregesedik ki a belseje. Egyébként a növény minden része ehető. 
A bojtorján (Arctium lappa) gyulladáscsökkentő, emésztést segítő.

0a34eb3e-fdc2-49e2-a390-ad15fad7d165.jpeg

Egyenlő darabokra vágtam minden zöldséget. A kizsírozott jénaiban mindent alaposan összekevertem és lefedtem. 200 fokra előmelegített sütőben légkeverésen kb. 30-40 perc alatt megpuhul. Ekkor levettem a fedőt, kavartam rajta egyet, majd még 10 percet adva, készre sütöttem.

Ja! Nem lett keserű! Semennyire sem. Nagyon laktató és finom eledel lett. 

JÓ ÉTVÁGYAT!

Szólj hozzá

Konyha Ehető vadnövény