2020. jún 14.

Meggyes vastag palacsinta

írta: P.Gabriella
Meggyes vastag palacsinta

6df69162-bb3b-41e5-9073-2bc4c1abd9f1.jpeg

Beszorultam egy kicsit a konyhába a befőzések miatt. Közben járnak ide-oda a gondolataim. Néha bevillan egy étek is, amit azonnal meg is kell valósítanom. Ez a mostani is ilyen lett.

Bibbidi - Bobbidi - Boo!

 Miközben a meggyet puttyogatom, megkívántam reggelire a vastag palacsintát. Az idő tört része alatt átfutottam, hogy minden van-e itthon hozzá és bólintottam. Van!

fd847bb1-736c-47ea-83ad-71a7f842382c.jpeg

Hozzávalók:

 

(Egy személyre)

2 tojás,

1-2 dl tej,

csipet só,

2 evőkanál cukor,

1 mokkáskanál vaníliás cukor,

1 kardamom tasak magjai, összezúzva.

csipetnyi reszelt citromhéj,

kb. 10 dkg liszt,

1 marék magozott meggy,

tetejére szórásnyi cukor, fahéj.

Zsiradék a sütéshez.

 

A sütőt 200 fokra előmelegítem, 

A tojást habosra kikavartam a sóval, vaníliás cukorral, cukorral, majd felöntöttem egy deci tejjel. Kishabverővel, állandó keverés mellett beleszórtam a lisztet és csomómentesre kevertem. Sűrűnek kell lennie.
Regi palacsintasütő serpenyőt, vagy kisebb vasserpenyőt kissé előmelegítek a tűzhelyen. Belecsorgatok annyi zsiradékot, hogy biztosan ne égjen le majd a,tészta. Ha már a kezemet fölé téve hirtelen melegíti, beleöntöm az egész sűrű palacsintatésztát. Belepötyögtetem a meggyet és csak 2-3 percig sütöm.

f4a165a7-0514-45a5-a9f6-15db4a954416.jpeg

Ezután a cukorral, fahéjjal ízesítem és a forró sütőbe tolom. Kb. 15 perc alatt elkészül. Az illatáról tudod.

Tányérra csúsztatom, tetejére díszítésként és ízbombaként citromfűlevelet és rózsamuskátli virágocskákat tettem. Érdemes a fűszernövényekkel és virágokkal kísérletezni. A meggyhez nagyon jól megy a levendula is.

Mar csak az élvezet marad hátra. Ja és a,hála, amiért érezhetem SZERfácskám szaftos, egészséges gyümölcseit mindenkorom.

 

JÓ ÉTVÁGYAT!

Szólj hozzá

Konyha