2018. dec 18.

Sütőtökös kelt palacsinta

írta: P.Gabriella
Sütőtökös kelt palacsinta

img_7759.JPG

Eljött a reggeli ideje a favágás, torna után...mit is egyek? Eléggé kiéhezve és a belső fűtés megduplázására vágyva, elhatároztam,hogy melegszendvicset készítek. De amint kinyitottam a kenyeres szekrényt, elnyúlott arccal vettem észre, hogy nincs kenyér... Mi legyen? Mi jöhet szóba. Körbenéztem és azért annyira nem volt vészes a helyzet. Maradék sütötök vége, sajt, tojás...na ebből egy kelt palacsintát, pancake-et készítek.

img_7760.JPG

1. Lereszeltem kb. egy nagy marok nyers sütötököt a legfinomabb reszelőn. Hozzáreszeltem kb. 5-5 dkg füstölt és pannónia sajtot. 

2. Összekevertem 1 tojást nagy csipet sóval, kb. 2 dl tejet (de jobb ha van savó, vagy kefír), belezuttyantottam a lereszelt dolgokat. összekevertem. 

3. Annyi liszttel - és egy kávéskanál sütöporral- , hogy sűrű, de már folyós állagú legyen, összekevertem.

4. kb. 5 dkg kis kockára vágott mangalica szalonnát egy serpenyőben lesütöttem és a megpirult pörcöt kivettem. (Na ja, kisböjt van, de ezt megengedtem magamnak.) Ebben a zsírban sütöttem ki a palancsintákat. Három halmot tettem egyszerre a serpenyőbe és mindkét oldalát közepes tűzön megsütöttem.

Tálaláskor apróra vágott friss zsályával, csili krémmel, a visszamaradt pörccel és kevés tejföllel dúsítottam.

Jó étvágyat!

Szólj hozzá

Konyha