2018. nov 06.

Mézben fermentált hagyma

írta: P.Gabriella
Mézben fermentált hagyma

img_7307.JPG

Nagyon egyszerű és nagyon ízletes ínyencség készülhet két hét alatt.

img_7266-collage.jpg

Három jó nagy fej lilahagymát félkarikára vágtam és egy tálba tettem. Vágtam a kertben egy csokor kakukkfüvet és apróra vágva a hagymához adtam. Hozzáöntöttem fél kg mézet és jól összekevertem. Üvegbe téve, hűvös, sötét helyre (kamra) tettem. Naponta többször felráztam és utána mindig nyitva kinyitottam egy kicsit a tetőt, hogy a gázok távozhassanak. Elkezdtek megjelenni a kis buborékok a folyadékban és sötétre színeződött a méz. 

img_7265-animation.gif

Nagyon jóízű lett. Elsőre maradék babfőzelékkel próbáltam ki. Nagyszerűen folyt össze a bab sós és a hagyma édes íze. Ajánlom még penészes és gombás sajtokhoz, akár dióval is. Igazi ínyencség!

Jó étvágyat!

*

*

*

A maradék méz nagyszerű köhögés csillapítására és megszüntetésére.

ix-chel_1.png

Szólj hozzá

Konyha Fermentálás