2018. júl 25.

Jóga vagy flow?

írta: P.Gabriella
Jóga vagy flow?

shiva-rea-daily-energy-flow.jpg

Shiva Rea 

Előre bocsátom, hogy én nem vagyok egy olyan igazi jógás. Nem űzöm sportszerűen, nem vagyok bennfentes a pózokban, nem vagyok eléggé erős, hajlékony sem. De bele vagyok szeretve. Valószínűleg volt már pár életem a jógával. Az sem kizárt, hogy férfiként éltem meg ezeket. Állandó kíváncsisággal keresem, nézem és tanulom a kor irányzatait. Szépséget, erőt, hajlékonyságot lelek bennük. Megtalálom a mélységemet vele és rátalálok az elbújt belső félelmekre,tagadásra magamban. Rendezni tudom energia-csokraimat, könnyedén a középpontomba tudok helyezkedni vele és folyamatos yógyulási folyamatnak vagyok a tapasztalója és figyelője.

Itt jön be az irányzat. A más. Ugye az köztudott, hogy a jógát férfiak találták ki. Nekik kellett az elmélyedéshez. A nőknek inkább a tánc kellett, A szakrális táncok. Ebben lelték meg nőiségüket, hullámzó mozgásukat, szépségüket. A körtáncok nagyon fontosak az isteni léthez való csatlakozásban. 

Meghan Currie

...és erre találták ki a nők a flowt. Hogy a jóga össze legyen kötve, ne darabolódjon szét, hanem egy hullámzó, teljes mozgást adjon. Szerintem nőként így sokkal jobban meg tudom élni a jóga lehetőségeit, mint a "hagyományosban". Sokan lefújjogják, pedig inkább kipróbálni volna érdemes. 

Shiva Rea

Meghan Currie

Szólj hozzá

Mozgás Jóga