2018. máj 30.

Nyers datolya energiaszelet

írta: P.Gabriella
Nyers datolya energiaszelet

img_4617.JPG

A datolya természetes cukortartalma rendkívül magas, de tartalmaz B-vitamint, kalciumot, magnéziumot, foszfort, rezet, káliumot, cinket illetve vasat is. Tekintélyes mennyiségű kalcium és a magnézium tartalma miatt könnyedén juthat a szervezet a szükséges kalciumhoz. Étkezési rosttartalma szintén nem lebecsülendő. A datolya nagymennyiségű ásványtartalmának köszönhetően vértisztító hatású, de egyes vizsgálatok szerint jótékony hatása van a légzőszervekre is. Növényi hormontartalmának köszönhetően a változókor idején segíthet a hormonháztartás egyensúlyának megtartásában. Réz és kálium tartalma elősegíti a szervezet regenerációját. Magas cukortartalma miatt túlzott fogyasztása a cukorbetegek számára nem javasolt.

HáziPatika.com

img_4608.JPG

Zabpehely, dió, szezámmag

A száraz anyagokat apróra daráltam, hogy ugyanakkora nagyságúak legyenek. A keverék tartalmaz lenmagot, diót és szezámmagot. A szezámmag gazdagabb kalciumban, mint például a tehéntej, így fogyasztása segíthet elkerülni a csontritkulást. 

img_4609.JPG

A datolya masszát, a folyékony csokoládéval, mézzel és kevés vízzel botmixerrel pürésítettem.

img_4612.JPG

A pürét a száraz anyagokhoz raktam és alaposan összegyúrtam.

img_4616.JPG

Sütőpapírral kibélelt formába raktam és jól lenyomkodtam. 1 órát hűtőbe tettem és utána szeleteltem.

img_4619.JPG

Nyers datolya szelet

Hozzávalók:

30 dkg datolya massza,

10 dkg keserű csokoládé,

6 dkg méz,

kb. 0.5 dl víz,

12 dkg szezámmag,

15 dkg zabpehely

7 dkg durvára vágott dió

A képek alatt már leírt módon feldolgozom az alapanyagokat

 Felszeletelve zárható papírdobozba tettem.

Ajánlom változó korban lévő embereknek, növésben lévő gyermekeknek, sportolóknak.  mert nincs felesleges zsiradék, szénhidrát és nagyon magas tápanyag tartalommal rendelkezik. 

Jó egészséget!

Szólj hozzá

Konyha