2018. ápr 21.

Töltött tészta

írta: P.Gabriella
Töltött tészta

img_3729.JPG

Ma munkás kezek jöttek hozzám gyapjút tisztítani. Ez az én egyik meglepetésem nekik. 

img_3705.JPG

Reggel kibicikliztem a közeli erdőbe és megszedtem, ami ehhez szükséges. Hagymaszagú kányazsombort és kígyóhagymát. Csodálattal tölt el az erdő. Vigyázva kell lépnem, mert mindenhol apró tölgyfák bújtak ki a jó erdei földből. Olyan vastag és gazdag a talajtakaró növények száma, hogy ilyenkor le kell ülnöm mindig pár percre, hogy befogadjam mindegyiket. 

img_3728.JPG

Ezt a tésztát már készítettem csalánosan is, úgy is nagyon jó ízű volt.

img_3730.JPG

Töltött tészta

Hozzávalók:

A tésztához:

3 db előző nap héjában megfőzött krumpli,

1 evőkanál só,

6 tojás, 

75 dkg liszt

A töltelékhez:

Két marok hagymaszagó kányazsombor, 

két tojás,

só, 

25 dkg túró,

ha szükséges kevés tejföl, a túró nedvességétől függően.

A krumplit, krumplinyomón átpasszíroztam, majd ehhez hozzáütöttem a tojásokat, sóztam és a liszttel alaposan kigyúrtam. Kb. fél órát pihentettem. Ezután tésztagépen lapokat készítettem belőle, amit a töltelékkel megtöltöttem. Egyik felére a töltelék került halmocskákban, majd befedtem egy másik tésztalappal. Derelye szerűen elvágtam. Forró sós vízben pár perc alatt puhára főztem. Olívaolajon olvasztott kevés vajat lesütöttem egy csokor kígyóhagymával és ebbe szedtem a megfőtt tésztát. Tejföllel tálaltam. 

Jó étvágyat!

Szólj hozzá

Konyha Ehető vadnövény