2018. ápr 21.

Jótündérkeresztanya csalán tortácska

írta: P.Gabriella
Jótündérkeresztanya csalán tortácska

img_3731.JPG

Eper, eper  eper...meg más is...Nemrég készítettem egy hasonló tortát, csak annak a krémje nem volt túl jó. Ezért most a saját elképzelés szerint dolgoztam.

Előző nap:

Szedtem a kertben annyi csalánt, hogy leszedett leveleiből 1.5 csészényi blansírozott legyen. A leveleket forró vízbe dobtam és pár percig hagytam forrni. Utána tálba szedtem és gyorsan leöblítettem hideg vízzel. Kicsavartam, majd egy citrom reszelthéjával és levével összevágtam egy késes robotgép segítségével.

Az epret öt hatalmasat, vagy tíz kisebbet fél bögre cukorral összeturmixoltam és betettem a hűtőbe.

img_3711.JPG

img_3712.JPG

img_3734.JPG

Jótündérkeresztanya csalán tortácska

Hozzávalók:

A tésztához:

1.5 csésze blansírozott csalán ( a fentiekben leírtak szerint),

20 dkg vaj,

1/2 csésze cukor,

3 tojás,

1 csomag vaníliáscukor,

2 csésze liszt,

2 teáskanál sütőpor,

1/2 teáskanál só.

A krémhez:

3 dl tejszín,

2 csomag habfixáló,

az előző nap leturmixolt eper-elegy.

A vajat, a cukorral és vaníliás cukorral robotgéppel habosra keverem. Egyenként beleütöm a tojásokat és mindegyikkel simára keverem. Ekkor teszem bele a csalán pürét. Az előzőleg összekevert liszt, só, sütőpor keveréket lassan hozzávegyítem. Kisebb kivajazott, majd sütőpapírral bélelt tepsibe adagolom, majd egyenletesen eloszlatom. 325 fokos sütőben 20 percig sütöm, majd legalább 10 percet hűtöm. Ezután 6-7 cm átmérőjű pohárral kiszaggatom. Egy tortácskához három karikát használok. A krémhez robotgéppel felverem a tejszínt, hozzákeverem a habfixálót. A leszedett habverőfejjel beleforgatom az eper elegyet. Az elsőre tészta karikára rákenek egy egy teáskanál krémet, majd ráteszek mégegy karikát éd erre krém, majd a tető karika. Ebben a fázisban betettem fél órára a hűtőbe. Később bevontam a külsejét is a krémmel. tetejére ehető díszként százszorszép virágto és mentalevelet tettem. 

 

Szólj hozzá

Torta Konyha