2018. ápr 11.

Moha torta

írta: P.Gabriella
Moha torta

img_3395.JPG

Gondoltam itt az idő belevinni a növényeimet a tortákba is. Persze először mások már úgymond bevált receptjeit használom. Próbálom. A mohához való vonzódásom remek alkalom volt az első kísérletre. Valahol tisztelegni is próbáltam e növényhez.

img_3397.JPG

A látvány elég jól sikerült. A torta tésztája remek lett. Csak a "krémmel" volt egy kis gond. Rettentően édes volt. Olyan tipikus amerikai tortaíz jött le róla. Nekem hiányzott egy kis savanykás benne, mondjuk mascarpone sajt, vagy joghurtkrém. Legközelebb már így fogom használni. Az ízesítés is kitűnő volt, azt meghagyom.

img_3417.JPG

img_3416.JPG

Mohatorta recept

Hozzávalók:

1 és fél csésze (30 dkg) szobahőmérsékletű vaj,

1 és fél csésze cukor,

6 tojás,

2 teáskanál vanília,

4 evőkanál citromlé,

2 citrom reszelt héja,

2 csésze csalánpüré,

4 csésze liszt,

4 teáskanál sütőpor,

1/2 teáskanál só.

1.170 fokra előmelegítem a sütőt és 2 darab 20 cm-es tortaformát és egy akármilyen formájút kibélelek sütőpapírral, vagy vajjal kikenem és alaposan lisztezem. Én szilikon sütőformában sütöttem, ezért ezekre nem volt szükség. Nekem csak egy formám volt, ezért egymás után sütöttem a lapokat. A harmadik részt szilikon máffin formában sütöttem meg. 

2. A robotgép keverőtáljába tettem a vajat a cukorral és krémesre kevertem. Egyenként beleütöm a tojásokat és simára keverem. Hozzáaadom a citromlé és héjat, a vaníliát és a csalánpürét. 

3. Egy másik edényben összekeverem a lisztet, a sütőport és a sót. Beleforgatom a nedves elegybe.

4. Beleöntöm a formákba, majdnem elharmadolva és tűpróbáig sütöm, de 25 perc alatt kb. megsül.

Duglász fenyő, grapefruit vajkrém

Hozzávalók:

1 csésze (20 dkg) szobahőmérsékletű vaj,

1/4 teáskanál só,

1 evőkanál fenyőtű,

1 és fél evőkanál grapefruit lé,

4-5 csésze porcukor.

1. Összekrémesítettem a vajat az apróra vágott fenyőtűvel, majd lassan adagolva hozzáadtam a cukrot, aztán a grapefruit lét. 

2. Az első tortalapra rékentem egy réteg vajkrémet, majd rátettem a másik lapot. Teljesen beborítottam a torta tetejét és oldalát krémmel. 

3. a Harmadik tésztát alaposan összemorzsoltam és ezzel a morzsalékkal tapasztottam tele a torta felületét. Hűtőben egy órát tároltam felvágás előtt.

Jegyzet:

A csalánpüréhez zsenge csaláncsúcsokat, vagy a csalán levelét megblansíroztam vízfürdőben, majd hirtelen lehűtöttem, hogy megtartsa színét. Késes robotgéppel összeturmixoltam.

Eredeti recept - Nettle Cake

moha_torta.JPG

Szólj hozzá

Konyha Ehető vadnövény