2017. nov 13.

Csilis, fűszeres sütőtök kence

írta: P.Gabriella
Csilis, fűszeres sütőtök kence

img_0607.JPG

Nagy őszi-téli kedvencem a sütőtök kence. Persze alaposan csípősre készítve, hogy legyen hőhatása is. 

img_0595.JPG

A képre kattintva olvashatsz a sütőtök hatásairól. 

Nagyon szeretem a nagydobosi sütőtököt. Kissé szárazabb a húsa, mint a körte alakúé, ezért kívánja a kenőanyagot, amit én most olívaolajjal pótoltam. Mézédes íze keveredik egy olyan jó kis földi jelleggel. Erős húsa, laktató és kencésen olvad a szájban.

A kicsit keleti fűszerezés megbolondítja az egészet. szerintem főtt tésztába forgatva is nagyon finom lehet egy kis sajttal  a tetején. 

img_0604.JPG

 Csilis, fűszeres sütőtök kence

Hozzávalók:

2 nagy szelet sült sütőtök (Nagydobosi fajta), 

negyedfej lilahagyma,

kevés olívaolaj,

1-2 cső csili paprika,

1-1 púpos evőkanál koriander és római kömény mozsárban összezúzva,

só.

A sütőtököt szeletre vágva 200 fokon kb. 45 percig sütöttem. Kihűlés után villával lehúztam a héjáról és késes robotgépbe raktam. A lilahagymát és a csilit nagyon apróra vagdostam és hozzáadtam a péphez. A zúzott fűszereket is hozzáadagoltam, sóval ízesítettem. Kevés olívaolajjal meglocsoltam és összeturmixoltam. Közben ellenőriztem, hogy eléggé kenhető-e. Ha még nem, adj hozzá több olajat!

Jó étvágyat!

Szólj hozzá

Konyha