2017. sze 21.

Gombavarázs

írta: P.Gabriella
Gombavarázs

fenykep0713.jpg

Éles késsel, kosárral felszerelkezve elbicikliztünk Húgommal a közeli akácerdőhöz. Feltett szándékunk volt gombát vadászni és lelni. Szeretem ezt a nedves, avar illatot, ami ilyenkor kezdődik. Ha sok gomba van valahol, vagy kezdődő gomba kölykök bujkálnak az avarban tele van a levegő a gomba illatával. Ilyenkor lelassítok és óvatosabban emelgetem a lábam. 

Először közel az erdőszéléhez ilyen gombát találtunk csoportosan nőttek, elég sok volt egy helyen. Nem volt bocskora, csak gallérja. Törésre fehér húsú és nem színeződött. Némelyikből erősen jött a szürke spóra már (gondlom idősebb példányok lehettek). A szár vágási felületén enyhén sárgás volt, ami hamar elszürkült. Nem mertem felhasználni, mert nem ismerem. Talán erdőszéli csiperke? Ha valaki tudja, segíthetne. Előre is köszönöm.

fenykep0714.jpg

Később találtam rá erre a gyönyörű pöfetegre. Olyan 20 cm átmérőjű volt. Óvatosan vágtam le, bízva a gombafonalak épségében, hátha jövőre is megörvendeztetnek eggyel. Közben belebotlottam egy kis kányazsomborba is- Újra hozza leveleit. Otthon nagyfiam bepanírozta, én kisütöttem és ecetes krumplisalátával ettük. Szoktam tölteni is, akkor egyben sütöm meg. 

Szerencsés és biztonságos gombavadászatot!

Szólj hozzá

Konyha Ehető vadnövény