2017. jan 16.

Melegítő levesek 1.- Paradicsomos hajdina leves

írta: P.Gabriella
Melegítő levesek 1.- Paradicsomos hajdina leves

20170116_122946.jpg

Mindenkinek az életében van szomorúság meg fájdalom, de időnként jön egy fénysugár, ami elolvasztja a magányt a szívben, és vigaszt nyújt, mint a forró leves meg a puha ágy.

Hubert Selby

20170116_113128.jpg

 Szeretem a leveseket. Nemcsak télen. De a nagy hidegben, csípős szélben, mikor az ember teste meggémberedik, akkor nagyon jól jön, egy "Föld" illatú, forró  leves. vannak olyan alapanyagok, amik melegítő hatásúak. A gabonafélék (hajdina, köles, barna rizs, árpa, zab), csípős paprika, fűszerek, hüvelyesek (bab lencse, feles borsó, csicseriborsó), hagyma, cékla, sütőtök... Aki fázós, az ne egyen nyers zöldségeket ilyenkor, például citrus féléket, vagy trópusi gyümölcsöket, primőr paprikát, paradicsomot, uborkát...stb.

Nekem most hajdinám volt itthon, ezért ezzel főztem egyet. A hajdinát lepirítottam hidegen sajtolt napraforgó olajon. Hozzádobtam a felkockázott hagymát, sárgarépát, fehérrépát, szárított bojtorján gyökeret.

Pároltam fedő alatt egy kicsit, majd hozzáadtam a piros paprikát, kakukkfüvet, csalánt és felöntöttem vízzel feloldott paradicsompürével. Sóztam és egy kiskanál cukorral- de ha te akarsz rakhatsz bele mézet is - ízesítettem. Nekem kihagyhatatlan az erős paprika is. Felöntöttem vízzel és közben pótoltam. Addig főztem, amíg a hajdina megpuhult. 

20170116_122920.jpg

Paradicsomos hajdina leves

 

Hozzávalók:

10 dkg hajdina,

kis fej vöröshagyma, kockázva,

1-1 sárga- és fehérrépa, kockázva,

előre beáztatott 2 evőkanál bojtorján gyökér, levével együtt,

Nagy csipet szárított kakukkfű,

2 ág szárított csalán összevágott levele.

1 kiskanál piros paprika,

1 dl paradicsom püré,

só, cukor, csipet apróra vagdalt csili paprika.

Leírás a fenti szövegben.

 

Szólj hozzá

Konyha