2021. ápr 13.

Erdei gyümölcs torta

írta: P.Gabriella
Erdei gyümölcs torta

7495380e-9044-4a07-b1c3-9e389b5a0fc9.jpeg

 20 éves lett legkisebb fiam is. Ennek alkalmából remekeltem ezt a tortát. 
Eléggé a belső megérzéseimre hallgattam és eltávolodtam a jól bevált receptektől. 
Mivel nekem még a költözés miatt nem volt lehetőségem  otthon sütni, ezért drága Húgom ajánlotta fel a lehetőséget a tortalap megsütésére. Egybekötöttük az Ő jógavizsgájával is. Egy órás felvétellel.

3dcabc11-7740-4423-8faa-c28c564c915a.jpeg

Szóval. Ez egy nagyon nem szokványosan induló torta, mert azzal kezdődik, hogy fogd a kosárkád és menj el csalánt  szedni. Ezét elmentem. Gyűjtöttem két laza összmaréknyi csaláncsúcsot. Kézzel, szakrálisan. Azaz elkérve a növénytől és elaltatva őt.

0660625b-5539-4fd1-81db-a63a3e66124e.jpeg

Aztán megérkezve, egy késes robotgépben nagyon minimális vízzel, pépesre turmixoltam a csalánt. 
Pontos adatokkal nem szolgálhatok a torta adataira, de hat egész tojást felhabosítottam ugyannyi evőkanál cukorral. Belereszeltem egy egész narancs héját, belekanalaztam a csalánpépet. Összekevertem. Közben kb. 1 dl hidegen sajtolt napraforgó olajat is belekevertem. Ehhez jött 10 dkg finomra őrölt mandula, fél csomag sütőpor és annyi liszt, hogy még enyhén folyós, mézszerű maradjon a tészta. Sütőpapírral kibélelt kapcsos tortaformában régi gázsütő legmagasabb teljesítményén (nem tudom hány fok, de nagyon meleg), 20 perc alatt készre sütöttem. 
Másnap már otthonomban, jó korán reggel a mélyhűtótt két doboznyi fagyasztott, erdei gyümölcs mixet a hűtöbe tettem lazulni. Így viszonylag jól megtartja a formáját díszítéshez is és nem lesz annyira vizes sem a feldolgozáshoz. A krémhez fél liter habtejszínt felmelegítettem. Közben egy tálba beletördeltem öt tábla fehér csokit. A forró tejszínnel leöntöttem és csoki olvadásáig kevertem. Ezután hűtőben lehűtöttem. Az egyik doboz gyümölcs mixet pépesre turmixoltam botmixerrel. A fehércsokis tejszínt habverővel habosra kevertem, majd apránként belekavartam a gyümölcspépet. Nem törekedtem teljes egyneműségre, mert szebb, ha csíkozott marad.

c5b057ac-1f6f-4ace-99f1-a7240e60785b.jpeg

Három részbe vágtam a tortalapot, majd elkezdtem összeállítani. Az tortalaphoz használt narancs levét elosztva három adagra, először ezzel belocsoltam a az első lapot. Rákentem az egynegyedét a krémnek és rádobáltam a másik gyümölcsmixből az egyharmadát. Jött megint a következő lap ugyanígy. Majd a tetejét és oldalát a megmaradt krémmel bevontam. Tetejére rendeztem a megmaradt gyünölcsöket és turbolya zöldet. 
Jól behűtötteml 

Isteni lett az összhatás!

Igazi tavaszi színek es fiam gyümölcsös kérése is megvalósult.

A vadon kertje film dukál hozzá. A természet, az ihlet szószólójaként.

e0e07ebe-fb53-416c-a85b-f33c623ba62a.jpeg

Szólj hozzá

Film Ünnep Torta Konyha Ehető vadnövény