2020. jún 12.

Kecsketúrós, spenótos, csalános pite

írta: P.Gabriella
Kecsketúrós, spenótos, csalános pite

99568ae1-7190-46e7-80ba-93294d7badc5.jpeg

Hozzávalók:

 

A tésztához (patè brisee):

1 1/4 csésze liszt,

1/2 teáskanál só,

1/2 teáskanál cukor,

1/2 csésze (12.5 dkg) hideg vaj,

1/8 - 1/4 csésze jéghideg víz.



A töltelékhez:

1/2 kg kecsketúró (én készítettem),

4 db tojás,

10 dkg csalán hajtás, vagy csúcs,

20 dkg spenót,

2 gerezd reszelt fokhagyma,

ízlés szerint só.

Díszítésnek paradicsom karikák.

 

A tésztához a víz kivételével, mindent keverőedénybe teszek és addig dolgozom vele, amíg a vaj és liszt darabosra áll össze. Ekkor annyi vizet csurrantok hozzá, hogy kemény tésztát kapjak. Általában a kevesebb vízmennyiség elég, lisztfüggő. Korongot formázok belőle és nylon zacskóba téve legalább 30 percre hűtőbe teszem. 
Közben elkészítem a tölteléket.


Miután elkészült az aludttej, felfőztem túrónak és lecsepegtettem, beraktam egy nagy porcelántálba. Hozzáütöttem a tojásokat, sót és a reszelt fokhagymát.

A csalánt és spenótot laskára daraboltam, majd ezt is hozzáforgattam a túró töltelékhez.

180 fokra előmelegítem a sütőt.

Előveszem a hűtőből a tésztát és akkorára nyújtom, hogy egy 25 cm-es torta formát úgy kibéleljen, hogy az oldalára is elég legyen. Nem kell sütőpapír és zsiradék sem a tortaformához, mert a tészta elég vajas. 
Kibélelem a tésztával a tortaformát és beletöltöm a túró tölteléket. Paradicsomkarikákkal díszítem a tetejét.

Az előmelegített sütőbe csúsztatom és kb. 45 percig sütöm. Ha a teteje elkezd barnulni, készen van.

 

JÓ ÉTVÁGYAT! 

 

Szólj hozzá

Konyha