2019. ápr 22.

Csalános tészta

írta: P.Gabriella
Csalános tészta

Szombaton vendégül láttam barátnőim, akik tojást írni jöttek hozzám. Gondoltam készítek nekik egy egyedi Gabi féle ételt. Természtesen a gyógynövény nem hiányozhatott belőle. Ezért a kertből szedtem két összmarék csaláncsúcsot. Bedobtam a turmixgépbe és kb. 2 dl vízzel összeturmixoltam. Szép simára, hogy darabok ne legyenek benne. 

img_9274.JPG

Ezután tálba tettem 1 kg lisztet, 6 tojást, egy evőkanál sót és elkezdtem összedolgozni. Mindig öntöttem hozzá annyi csalános lét, hogy jól gyúrható legyen. Eglszen addig, míg majdnem teljesen összeállt. Utána gyúrófelületre borítottam és alaposan átgyúrtam. Teljesen simának, de még ruganyosnak kell lennie a tésztának. LIsztezett felületre tettem és a keverő tállal leborítottam. Egy órát szikkadt így, majd négy részre osztottam. Egyet használtam egyszerre, a többit visszatettem a tál alá.

img_9290.JPG

Négy csíkra vágtam, kissé kilapogattam és tésztagépen, többszöri nyújtásra (közben mindig vékonyabbra állítottam a méretet), szép vékonyra készítettem. Ezután a szélesmetélt készítő részén is áttekertem és kész lett. Közben alaposan liszteztem mindig, hogy ne ragadjon be a gépbe. 

img_9289.JPG

Tálcákra raktam és szárítottam. Így várta a szombatot és a finom szószt.

Pitypangvirágos szószt készítettem hozzá. Sajnos erről nincs fotóm, mert nem értem rá evés közben fotózni. De a recepeptet ideírom.

Pitypangvirágos tejföl szósz.

 

30 fej pitypangvirág levágott szirma,

1 fej hagyma,

víz,

1 kávéskanál kurkuma,

1 evőkanál mustár,

4 dl tejföl,

1 evőkanál liszt

só.

A hagymát apró kockára vágtam és zsiradékon lepároltam. Felengedtem úgy 2 dl vízzel és felforraltam. Botmixerrel simára dolgoztam és visszatettem a tűzre. Hozzáadtam a pitypangvirág szirmokat, kurkumát, mustárt, tejfölt, lisztet és simára kevertem. Egyet rottyantottam rajta és kész.

Jó étvágyat!

Szólj hozzá

Konyha Ehető vadnövény