2018. júl 16.

Málna jégrémtorta bojtorjánnal

írta: P.Gabriella
Málna jégrémtorta bojtorjánnal

img_5950.JPG

Testvérem szülinapjára akartam valami jót és egészségeset sütni. Gondolkodtam, mivel másíthatnám meg a tortát, hogy kedves növényeim is részt vehessenek benne.

img_5858.JPG

A bojtorjánra esett választásom. Itt olvashatsz róla többet.

img_5948.JPG

A vékony tortalaphoz a hozzávalók:

3 tojás,

100 g méz,

150 ml (negyed bögre) hidegen sajtolt napraforgó olaj,

20 dkg tönköly liszt,

fél tasak sütőpor,

2 evőkanál legjobb minőségű kakaó,

25 g őrölt bojtorjángyökér,

csipet só

ha túl kemény lenne,akkor egy-két evőkanál vízzel, vagy tejjel lazítható.

A három tojást nagy teljesítményű robotgépben habosra kevertem a mézzel. (Ha nincs ilyen géped, akkor a tojássárgákat külön a mézzel keverd ki és felvert tojásfehérje habbal lazán keverd össze!) Ezután lassú keverésre állítva a gépet, beleadagoltam az olajat, finoman csorgatva. Jöttek bele a száraz anyagok: lisztben elkevert sütőpor, kakaó, bojtorján, só és ezeket hirtelen átkevertem, amíg egynemű lett. 25 centiméteres kapcsos tortaformát kibéleltem sütőpapírral és ebbe öntöttem a masszát. 180 fokra előmelegített sütőbe toltam és 25 percig sütöttem.

Krém készítése:

2 doboz 330 grammos natúr joghut,

330 ml házi tejszín,

200 ml méz,

200 g málna (én saját fagyasztott és felolvasztott málnát használtam),

2 csomag zseléfix.

A málnát a mézzel összebotmixereztem. (Ha valaki akarja, akkor le is szűrheti, hogy magtalan legyen.) A robotgépem keverőtáljába öntöttem az összes hozzávalót és habverő fejjel összedolgoztam. Az így kapott krémet a kapcsos formába hagyott, papírtól megfosztott és kihűlt tortalapra öntöttem. Negyed órára hűtőbe tettem, hogy kicsit érjen bele a lapba a krém, majd betettem a mélyhűtőbe és egy óra alatt készre fagyasztottam.

Szólj hozzá

Konyha Gyógyítás