2018. júl 16.

Ganodermás túrós pogácsa

írta: P.Gabriella
Ganodermás túrós pogácsa

img_5946.JPG

A Ganoderma lucidum, vagy pecsétviaszgomba tulajdonképpen a halhatatlanság gombájaként emlegetik. Ezért Édesanyámnak, aki nem szereti az édeset, ebből készítettem ünnepi, szülinapos "tortát". Itt találhatsz többet róla.

img_5862.JPG

Hozzávalók:

500 g fehér tönkölyliszt,

400 g tehéntúró,

100 g juhturó,

200 g vaj,

200 g zsír,

2 db tojássárgája,

30 g élesztő,

1 mokkáskanál méz,

20 g só,

kenéshez a két tojásfehérje, pecsétviaszgomba spóra és őrölt bors.

A lisztet keverő tálba rajtam és közepébe mélyedést készítettem. Ebbe morzsoltam az élesztőt, rácsurgattam a mézet és fél-egy deci langyos vizet öntöttem rá. 10 perc alatt megkelesztettem.

A többi összetevőt is hozzáraktam és alaposan összegyúrtam, majd letakartam és 20 percig hűtőben pihentettem.

img_5859.JPG

img_5860.JPG

Vékonyra nyújtottam a tésztát és az egyik felét bekentem a kikevert tojásfehérjével és meghintettem őrölt borssal. Ezután ráhajtottam a tészta másik felét. Újra kinyújtottam és ismételtem az előzőeket, de bors helyett a pecsétviaszgomba spórával szórtam meg. Végül kinyújtottam ujjnyi vastagra a tésztát, és kicsi likőrös pohárkával kiszúrogattam. Tojásfehérjével megkentem a tetejüket. A sütőt előmelegítettem 200 fokra. 10 perc pihentetés után sütőbe tettem és 25 perc alatt készre sütöttem. 

Szólj hozzá

Gomba Konyha Gyógyítás