2018. jún 22.

Öt tibeti rítus haladás

írta: P.Gabriella
Öt tibeti rítus haladás

tibet-1717188_1280.jpg

Emlékszem,mikor még nagyon nehéz volt nem ám elvégezni, de neki fogni is a feladatnak. Rátaláltam pedig és valószínűleg dolgoznom kell vele, ha elém jött. Az öt tibeti rítus sok mindent megváltoztatott bennem. Most is félbeszakítottam a ritmusát, mert olyan erősen jött a gondolat, hogy ezt le kell írjam. 

Külön erő és kitartás próba volt neki állni. Mindennap! Pedig elenyésző a szám, amit ismételni kell és csak öt gyakorlat. De mégis. Nem voltam hozzászokva és a mozgás végzését is szokássá kellett tennem. Amíg beivódik a mindennapjaimba. 

Az hogy először elszédültem még a 3 forgástól is és bőven elegendő volt háromszor a lábam felemelni, még tetézhette volna az elkedvetlenedést. De nem, nem így lett. Mert erőt merítettem abból, hogy magamért teszem. 

Emlékszem arra is, mikor simán hanyatt fekve fájt a vállam, nyakam és sehogy sem volt jó igazítani a testhelyzetem.

Mikor a fejemet emelgetve görcsöt kapott a nyakam.

Mikor kiborultam, mert a hátrahajlások után még jobban fájt a derekam. Kaptam erre tanításokat is, ami ordítós két napos fekvés volt, mire rájöttem, hogy miért van.

Mikor az elülső híd póznál a vállam olyan volt, mint a kő és nem forgott...aztán most már összeér a lapockám és lazák az ízületeim is. 

A lefelé forduló kutyapózzal nem volt bajom. Azt még akkor is tudtam csinálni, mikor gerincsérvet kaptam és az a bizonyos üvöltős két napom volt. Óvatosan de csináltam. Segített oldani a feszültséget a gátakat. 

Mára a legjobb gondolataim jönnek a torna közben. Kiegészítettem még az eredeti mozgásból jövő jógapózokkal, így még tovább tudtam haladni. Mindig maximálisan nyújtom, feszítem a pózokat, mert így tudom megtartani, vagy fejleszteni testem rugalmasságát. Soha nem túl feszítem, csak érzem amikor elérek egy pontot, hogy ott jó. Testem rugalmasságát, gondolataim rugalmasságával is tudom mérni.

Még egy hozadéka van, hogy erősebb vagyok fizikailag. A szellemi erő befogadásához egészséges, edzett test szükséges. Míg nem mozogtam, hamar kimerítettek az energiák és apró lépésekben tudtam csak magamhoz venni őket és a tanításokat, amik jöttek. 

A jóga és így az öt tibeti jóga sem áll meg a torna végzésben. Ez egy negyede csak a lényegének. A lelki és szellemi haladást segíti tolja előre. A nyugodt pillanatok megtalálása, a lélegzés ritmusa, a saját energia csatorna kiépítése, mind mind a jógához tartozik nekem. A gyakorlatok végén könnyebb a meditáció is. Egy idő után azt veszed észre, hogy tudatosabb kezdesz lenni és szinte az egész nap meditatívan zajlik. 

Persze nálam is vannak kibillentő napok, pillanatok, de ettől szép az egész, Mert megkaptam az alapot és ehhez mindig vissza tudok térni, építeni tudok rá. Már tudom, hogyan szüntessem meg hamar az egyensúlytalan állapotot. 

Bármikor, bármilyen korban, bármilyen fizikai szinten elkezdhető.

Jó mozgást Neked is!

Jó egészséget!

Szólj hozzá

Mozgás Jóga ÉN Öt tibeti rtíus