2018. jún 10.

Yucca virágos rántotta

írta: P.Gabriella
Yucca virágos rántotta

img_5058.JPG

Kinyílott a yucca virág a kertemben és megkívántam. Reggelire készítettem el, enyhén párolva csak. Articsókára emlékeztető íze van. 

img_5055.JPG

Szedtem néhány csalán és libatop levelet, szurokfű virágot és néhány szál kakukkfüvet hozzá.  

A yucca erősíti az immunrendszert. Az antioxidáns és szaponin tartalma miatt csökkenti az artritiszes fájdalmakat és redukálja a tüneteket. Néhány tanulmány mutatja, hogy a yucca fogyasztása potenciálisan meggátolja az artritisz kialakulását.

img_5057.JPG

Saját friss tyúktojást használtam, amiért nem győzök hálálkodni tyúkocskáimnak. 

img_5062.JPG

Fél fej hagymát félkarikára vágtam. Zsíradékon megfonnyasztottam. rádobtam a yucca virágokat, a csíkokra vágott csalánt, a libatop leveleket és ráöntöttem a sózott, felvert tojást. A yuccát csak rövid ideig pároltam, hogy éppen elkezdjen összeesni. Mikor már majdnem megszilárdult, rászórtam a kakukkfű levélkéit és a szurokfű apró virágocskáit. Tegnap sült, friss tönköly kenyérrel ettem. Ökörfarkkóró főzetet kortyolgattam hozzá. 

img_5039.JPG

Jó étvágyat!

Szólj hozzá

Konyha Gyógynövény Ehető vadnövény