2018. feb 18.

Csalán leves

írta: P.Gabriella
Csalán leves

csalanleves.JPG

Nem tudom ti hogy vagytok, de én már tűkön ülök, arra várva, hogy kiszabadulhassak az erőbe, a kertbe vagy kiránduliba mehessek. Egyszerűen nem győzöm kivárni, hogy a kedvenc vad csemegéim nőjenek, gyarapodjanak. Mikor ma elállt a havas eső, kimentem szemrevételezni, hogy az apróka csalánok nőttek-e már annyit, hogy használható, leszedhető állapotban legyenek. Jelentem, nőttek!

img_2483.JPG

Olyan 5 centire kandikálnak ki a földből. Érezni rajtuk az erőt, az egészséget. Az én szempontból legnagyobb kincse a csalánnak a csontépítés és a vas pótlása. Emellett rendkívül rostos és laktató étel. 

csalan.JPG

Kis kosárnyival, kb. egy összmarékkal szedtem belőle.

kigyohagyma.JPG

Útközben akadt egy kis kígyóhagyma is, abból is pár szálat szedtem.

img_2495.JPG

Csalán leves

Hozzávalók:

egy összmarék csalán hajtás,

fél hagyma kockára vágva,

egy gerezd apróra vágott fokhagyma,

2 kisebb krumpli,

7 dl víz,

nagy kanál tejfel,

tetejére összevágott kígyóhagyma.

A hagymát üvegesre párolom kevés olívaolajon. Még finomabb ha egy darabka vajat is dobok rá. Következik a fokhagymát és éppen csak megfuttatom. Hozzáadom az alaposan megmosott csalánt és fedő alatt megpárolom, amíg összeesik. Ekkor a krumpli kockára vágva kerül bele és felöntöm a vízzel. Sózom és puhára főzöm. Ezután egy gyors turmixolás a tejföllel egyetemben és kész. Tetejére a kígyóhagyma megy. Mennyei! 

Jó étvágyat!

Szólj hozzá

Konyha Gyógynövény Ehető vadnövény