2018. jan 22.

Savanyú káposzta

írta: P.Gabriella
Savanyú káposzta

img_2208.JPG

Megérkezett idén is a házi savanyúkáposzta. Minden évben nagyon várom. "Véletlenül" kint felejtettem a konyhában két napig és éppen annyira kezdett el fermentálódni, hogy csodás zavaros leve lett és az íze kitűnő. Legjobban azt várom, hogy ihassam a levet, mert nagyon szeretem. Teljesen más íze van, mint a zacskózott, vagy konzervnek. (Annak én sem szeretném meginni a levét.) 

Találtam egy kerámia edényt, ami pont belefért ez az adag. Jól ledöngöltem, míg megjelent a lé felül, tettem rá egy kis tányért és a tetejét. Így raktam a hűtőbe, de hideg kamrába is lehet. Nálam ott most a kinti időjárást tekintve, ingadozó a hőmérséklet. 

Tartalmaz karotint, B1-, B2-, C-, K-, U-vitamont, tej- és ecetsavat, ásványi anyagokat: nátront, meszet, ként, kolint.

A savanyúkáposzta a legegészségesebb ételek egyike, különösen a  téli időszakban fontos, amikor kevés a friss vitaminforrásunk. A káposzta fokozza az étvágyat, serkenti a mirigynedvek kiválasztását.

Kneipp a jó emésztésre, gyomorbetegségekre, a vérösszetétel javítására alkalmazza.

Aki a levét rendszeresen issza, annak a sebe operáció után feltűnően gyorsan gyógyul.

Ehetjük migrén ellen, idegerősítőnek, székrekedésre. Jó elhízás ellen, béférgekre, gillisztára.

A savanyú káposzta olyan baktériumokat tartalmaz, amelyek a húst fogyasztó ember bélrendszerében élő, rosszindulatú baktériumokat elpusztítják.

Lajos atya tanácsai

Szólj hozzá

Konyha Gyógyítás