2017. sze 16.

Test-, arcradír házilag

írta: P.Gabriella
Test-, arcradír házilag

body_scrub_wellbeingcomau.JPG

Elegem lett a túl illatosított, mérgekkel teli, drága testápoló szerekből. Ráadásul hatása sem tartós. Ezért összekotyvasztottam az itthon lévő dolgokból egy test- és arcradírt. Olaj tartalmánál fogva ez egyben testápoló is, ami külön kívánatossá teszi. Négy összetevőből áll: só, olaj, szőlőmag őrlemény és E-vitamin.

so1.jpg

A só a radír rendeltetését tölti be. Nagyon finom szemcséjűnek kell lennie, hogy a bőr ne sérüljön. Nem az a lényeg, hogy lehántsuk a felhámot, hanem hogy nagyon finom módon eltávolítsuk az elhalt bőrsejteket. Én tengeri sót választottam. Természetes fertőtlenítő hatása van. A bőrről eltűnnek a pattanások és egyéb tisztátalanságok. Magas ásványianyag tartalmú. Javítja az oxigénellátást és az öregedési folyamatokat. 

olivaolaj.jpg

Az olajtól krémesebbé, kenhetővé válik a termék. Én olívaolajat használtam. Édesanyámék hozták ajándékba Horvátországból. Házi sajtolású. Az olívaolaj nagyon sok természetes antioxidánst tartalmaz, A-, E-, D- vitamint és béta-karotint. Ezért regenerál, ránctalanít, megállítja az öregedési folyamatokat a bőrön, begyógyítja a sebeket, hegeket, nyugtat és növeli a bőr védekező készségét.

szolomag_orlemeny.jpg

A szőlőmag őrlemény gyógyító és egyben finom radírozó hatása miatt is alkotórésze az elegynek. Nekem nagyfiam adta ajándékba. A benne lévő polifenolok és flavonoidok segítenek, hogy a szabadgyökök ne ártsanak , ne rombolják bőrünket. Segíti a kollagén termelést, ami segíti a szövetek rugalmasságát.

e-vitamin.jpg

Az E-vitamin halványítja a bőr elszíneződéseit, ápolja a repedezett bőrt és visszaállítja a nedvességtartalmát, ezáltal kisimítja a ráncokat is. Az E-vtamin túlzott használata eltömítheti a pólusokat, ezért egy héten csak egyszer használd! Én a Cosmio-tól vásárolom. 

Test-, arcradír elkészítése

3 púpos evőkanál só,

kb. 1 evőkanál olívaolaj,

1 evőkanál szőlőmagőrlemény,

fél kávéskanál E-vitamin.

Az összetevőket krémesre dolgozom. Barna színű lesz. Ez az adag éppen elég az egész testre+az arcra. Megfürdök és utána körkörös mozdulatokkal végig radírozom magam. Alapos öblítés után kész is. 

Szép bőrt!

Képek - google.

 

Szólj hozzá

Bőrápolás