2016. júl 30.

Savanyított lórom - Rumex

írta: P.Gabriella
Savanyított lórom - Rumex


20160730_122302.jpg

Lórom, lósóska, bábilló, bábikó a népi nevei.

Pár bokorral van a kert végében, erről szedtem. Ugyanúgy, mint a sóska, nem túl szapora, ezért elég sokat kell gyűjteni belőle, ha több üvegnyit akarsz. Most csak ezzel a kis adaggal teszek egy kísérlete. Ugyanúgy készítem el, ahogy savanyúkáposztát is. Felcsíkoztam a zöldet, egy chili és fél cayenne paprikát vágtam hozzá.

Egy üvegtálba raktam, megsóztam és a fa törőmmel addig ütögettem, amíg levet nem engedett. Egy fa koronggal ( de lehet kistányérral, vagy bármi mással, ami szorosan lefedi) letakartam és nehezéket tettem rá. Most áll egy darabig...amíg el nem kezd savanyodni. Akkor üvegbe tömöm, jó szorosan, vagy összeturmixolom szósznak és üvegbe töltöm. 

Akit érdekel egy savanyító ember - Sandor Katz - tapasztalatai:

Szólj hozzá

Konyha Gyógynövény Ehető vadnövény