2021. aug 26.

Almás-bodzabogyós pite

írta: P.Gabriella
Almás-bodzabogyós pite

f5394de7-3e8e-46e6-bd92-5cb635d6f80b.jpeg

Ezt a receptet még az amerikai száműzetésem alatt tanultam. A mi pitetésztánktól abban különbözik, hogy tojásmentes és sokkal több vaj van benne. Igazán jól behűtve, csodálatosan leveles lesz. Mindig dupla adagot készítek belőle. Nagyon jól fagyasztható! Sós pitét es édeset egyaránt készítek belőle. A juhtúrós csalános/mangoldos/spenótos nagyon nagy kedvenc. Mindőssze a só-cukor mennyiséget fordítom meg. 

A tészta hozzávalói:

4 csésze liszt,

25 dkg vaj,

1 evőkanál cukor és 1 teáskanál só, ha édesen,

1 teáskanál cukor és 1 evőkanál só, ha sósan készítem,

1/4-1/2 csésze jéghideg víz.

Ezeket a víz kivételével beleteszem egy keverőgépbe és addig keverem, amíg apró szemcsék képződnek a vaj/liszt egyvelegből. Ekkor finoman adagolva hozzáadom a jéghideg vizet. Csak annyit, hogy keverés közben összeálljon a tészta. Viszonylag kemény tésztát kell kapjunk. Két adagra osztom és fóliába csomagolva az egyik adagot a hűtőbe a másikat a fagyasztóba teszem. 
3b019990-828e-410c-abae-b394d3e7f577.jpeg
Fel órát hűtöm. Kicsi formához két részre osztom. Kinyújtom az alsó felét kör alakra. Kissé nyúljon át a piteformán! Újra hűtőbe teszem fél órára. A hűtéstől lesz leveles az állaga. 

e36f177f-0629-46e0-ab26-ff093c3b1cb0.jpeg


Addig kb. 4 almát megpucoltam. Kivágtam a csutarészt. A héját mindig rajtahagyom. Vékony szeletekre vágtam. Egy tálba helyeztem. Egy evőkanál liszttel megszórtam. Ízlés szerint cukrot és őrölt fahéjat adtam hozzá. Fél marok bodzabogyót is kevertem bele. Ezt a gyümölcs elegyet teszem a jól lehűtött tésztára. Bekapcsolom a sütőt 180 fokra.
A másik tésztát is kinyújtom, hogy túl érjen a formán. Közepét kereszt alakban bevágom. Ezen jön majd ki a gőz sülés közben. Ráhelyezem a gyümölcsok tetejére és az alsó lap kilógó felével, szépen összenyomva és befele penderítve összedolgozom. 

a4c8bf41-c480-48f5-b496-5e0eadf2c8f6.jpeg


Az előmelegített sütőbe tolom és kb. 45 percet sütöm. Mikor már jön ki a gőz, akkor jó. 


69c856c6-df4a-4a6b-8cf4-bc2eb1251bea.jpeg

JÓ ÉTVÁGYAT!

Szólj hozzá

Konyha