2018. okt 09.

Barlangból barlangba

írta: P.Gabriella
Barlangból barlangba

img_3829-collage.jpg

Wookey Hole barlang - Somerset, UK - saját képek

2018. májusában voltam a ködös Albionban. Tervem fiam meglátogatása és Glastonbury feltérképezése volt. Már az indulás előtt valószínűsíthető lett, hogy nem úgy alakulnak majd a dolgok, ahogyan terveztem, de tulajdonképpen teljesen más lett miden.  Igazából nem is Glastonbury lett a célpont, hanem a kissé északra fekvő Wooky Hole, ahol egy cseppkőbarlang van. Kicsit elvoltam szonytyolódva, hogy akkor és ott nem vált valóra az álmom, de voltam már olyan elfogadó állapotban, hogy élvezettel néztem elébe a kalandnak. Ugye véletlenek nincsenek... 

Wooky Hole barlang egy több millió éves képződmény. A belsejében 41 000 éves ember maradványokat találtak, paleolitikus eszközökkel. Később a vaskorban kelta emberek jöttek Britanniába. Biztonságosnak találták a barlangot és komfortosnak is nevezhető volt a maga 11 celziusz fokával. Maga a barlang nemcsak lakóhelyként szolgált, hanem szertartásokat is tartottak benne és temetkezési leleteket is találtak itt. Az animizmus jeleit is fellelték. 

img_2802.jpg

Goatherd - Kecskés terem - saját kép

wookey_skeleton.jpg

A Goatherd teremben egy középkorú asszony csontjaira akadtak egy alabástrom gömbbel, penikkel, edényekkel és kecske csontokkal egyetemben. ...és elindult a boszi legenda

hurricano-clipart.pngMindenesetre furcsa maga a terem. Teljesen kör alakú. A vezető elmondta, hogy néha, váratlanul víz tör fel benne és nagyon gyorsan elárasztja a termet. A víz benne örvényben forog, ettől a kör alakja a barlangnak.Nagyon jó érzés volt benne lenni és még maradtam volna. A biztonság kedvéért kinyitottam teljesen magam és befogadtam azt, amit a barlang adni tudott nekem. Cselekedeteim teljesen tudattalanok voltak. 

1646-collage.jpg

Aba-ligeti cseppkőbarlang - Magyarország - kép, google

Aztán 2018. októberében előre tervezett barlangi elmélyülésen vettem részt. A közeli Abaliget volt az úticél. Egy végtelenül kedves és nyitott férfi lett a vezetőnk, aki a Duna-Dráva Nemzeti Park alkalmazásában áll. Elmondta, hogy ABA-liget - Atya-liget. A hímség megtestesítője. A barlang viszont maga a nőiség, mintha egy méhbe utaznánk le a földbe. Nedves, sötét. Érdekes, hogy a vize a Jakab-hegyről önlik a hegyen át ide. Ugye a Jakab-hegyen van a pálos kolostor is... Szóval érezhető, tapintható bárki számára a megnyugvás és a hely szakralitása. 

plasma-ball-png.pngKöszöntöttem a barlangot és beléptem a 120 centiméteres bejáraton, ahol jelképesen és a valóságban is meghajoltam a barlang szelleme előtt. Szűk, korláttal határolt úton mentem beljebb. Az első helyen, ahol kicsit tágult a tér, lelassítottam és meglepetésemre megütött finoman egy jelenlét. Tovább léptem és egy plazma szerű anyagban találtam magam. Tovább léptem és éreztem, hogy a barlang beengedett magába. Hirtelen eszembe jutott az Angliai barlang és mint a víz kifolyt belőlem minden, amit ott tapasztaltam. Sírtam és megkönnyebbültem. Megértettem, hogy miért kellett ott oda, itt meg ide jönnöm. Engedtem az Önvalómnak és hagytam bölcsességétől vezetni magam. A jutalmam el nem mondható szavakkal! ♥ 

Nagyon csendben magunkba mélyedve folytattuk utunkat. Csodálatos érzés volt megérinteni a nedves falakat. shipibotextiles-collage.jpg

Kényszerem volt, hogy néha,néha, mikor a víz is csepegett róla odanyúljak és ezt a nedvet az arcomra kenjem. Mikor felértünk egy nagy felső terembe, vezetőnk elkezdett énekelni. Utólagos elmondása szerint nem tudta mit énekel. Az ősi indián nyelven kötötte össze a létezéseket. Sámán vezetőnk elmondta, hogy ezt az észak-amerikai bennszülöttek icaro-nak hívják. Ezek gyógyító hangok, amiket a sámán egyedileg hoz le. Néha dallamos, néha csak hangok...mindig a mester növény fogyasztása után történnek a csatlakozások. Mondhatjuk azt is, hogy a növény hangjai. 

A Shipibo-Conibo perui őslakos indiánoknak van egy mintája erre, a Kene. Beleszövik terítőikbe, takaróikba. Jelképeik az összekapcsolásokat jelképezik. Hogy minden összefügg, semmi és senki sem különálló. Érdekességként raktam be a chip kötéseit, ami nagyon erősen hasonlít erre az ősi mintára. 

Utána női hangokat is hallhattunk és mindenki a saját hangján becsatlakozott és együtt ZENgtünk. A szívcsakrám teljesen kinyílott a végére és beömlött rajta a barlang. Hogy ezzel mi dolgom van nem tudom, de jövő májusban tervezem,hogy újra megyek Glastonburybe...hihihi. Ki tudja?

Sosem tudhatod, hogy miért vagy egy helyen, miért pont azokkal az emberekkel...hagyd hogy vezessen a Felső Lényed és időben megtudsz mindent. Mindig megkapjuk a felkészítéseket az adott pillanatra, amire csak utólag tudunk ránézni. Ésszel nem lehet ezeket előre megtervezni, kitalálni. Mindig van egy pont ami váratlanul ér és hirtelen érted meg, hogy mik az összekapcsolási pontok benned. 

 

 

Szólj hozzá

Tudatosság Barlang Elemek Neo-sámánság Anima-Animus