2018. jún 27.

Zöldlé - Verjus

írta: P.Gabriella
Zöldlé - Verjus

img_5412.JPG

Leszakadt a viharban a direkt termő szőlőm nagy ága. Levágtam Gondolkodtam mire lehetne felhasználni...Rémlett, hogy tavaly olvastam a zöld szőlőről. 

tacuinum_sanitatis_1474.jpg

 Tacuinum Sanitatis (1474)

A középkorban még rendszeresen használták savanyító szerként. A cibere, kovászolás és ecet mellett nagy becsben tartották. 

img_5413.JPG

 Az éretlen szőlő leve csekély cukortartalommal,, viszont magas titrálható savtartalommal, polifenoltartalommal, illetve cukormentes extrakttartalommal jellemezhető. A verjus kedvező humánéllettani hatású; számos kardioprotektív hatású, vagyis a szív- és érrendszeri megbetegedések elleni védőhatással rendelkező polifenol található benne. Antioxidáns, gyulladáscsökkentő, gátolja a tumorok fejlődését. Antimikrobális.

Szellem a fazékban - Verjus

Keleten arabul husroum, perzsául ab-ghooreh a neve.

Nyugaton az olaszok agrestonak, a spanyolok agraznak, a franciák verjusnek, az angolok verjuicenak hívják. 

v_3.JPG

Egy fürtnyi zöld szőlőről leszedegettem a szemeket és kevés vízzel botturmixszal összetörtem. Szűrőn átszűrtem. A lét igazán kevés mézzel édesítettem és felöntöttem ugyanannyi vízzel. Nagyon kellemes az íze, más mint a citrom, vagy az ecet. Ajánlom nyári salátákra, 

Szólj hozzá

Ital