2018. jan 04.

50.

írta: P.Gabriella
50.

img_1777.JPG

Szüleim 50. házassági évfordulóját ünnepeltük. 50.!!!

50.

Még ember életben is nagy szám, nem ám házasságban! 

Otthon ülve és elmélázva azon gondolkodtam, hogy mit tanulhatok szüleim kitartásából, szeretetéből és  élet iránt való szenvedélyéből. 

img_1758.JPG

72 és 73 évesek. Nem mutatják többnek a köztük lévő dolgot, mint ami valójában. Ez van - amit a kép mutat. Mindig vágytam egy ilyen bensőséges, meleg, szerelmetes kapcsolatra. De nekem úgy néz ki mást kellett, kell megtapasztalnom. Ez az Ők és ez az én ajándékom. Örülök, hogy nekik sikerült. 

img_1763.JPG

Emlékezem, mikor testvérem megérkezett...mikor apu elment katonának...az együtt töltött gyönyörű, varázslatos és csodával megtöltött, meghitt karácsonyokra. Mikor mindig volt a fa alatt egy társas és egy művészeti kirakó, amit azon nyomban be is avattunk. Hozzánk a szocializmusban is az angyalok és Jézuska jött el a Szentestén. Csengő hanggal, csillagszórókkal és a család melengető érzésével. Eszembe jut a minden nyáron együtt töltött pihenés Magyarország legkülönbözőbb helyein. Tök ciki volt akkor kamasz fejjel, hogy előttem sétáló szüleim kézen fogva és egymásnak csókokat adva haladtak. Hálás vagyok amiért ilyen klasszul túlélték viharos kamasz éveimet. Anyunak természetes volt, hogy mellettem van, mikor unokáit vártam. Még az óceánon túlra is eljött, hogy támogasson segítségével és szeretetével. Édesapa rengeteg gyümölcse, zöldsége, amit hozzánk hozott és éppen a kellő pillanatban lévő anyagi segítsége is lelket melengető. 

img_1770.JPG

A kifogyhatatlan bálok, táncmulatságok, baráti bulik és kártyacsaták is hozzájuk tartoznak.  Még idén is végig múlatták a szilvesztert. 

csok.JPG 

S ha megkérdik, szépséged hova lett,

Deli napjaid kincse hova halt,

Válasznak saját üreges szemed

Emésztő szégyen lesz s roncs diadal.

 

Felélt szépséged viszont újra nagy

Érdem lehetne: »Íme, szép fiam (nálunk leányom)

Összegezi s kimenti koromat«, -

Látnánk: tied, ami szép rajta van.

William Shakespeare - II. szonett

 ketten.JPG

Íme a leányok

Mikor autóbaleset miatt másfél hónapig voltam ágyhoz kötve, Édesanya beköltözött és minden házimunka mellett, elvitte a gyerekeket suliba, értük ment, és ráadásul még ápolt is. Ki nem mondhatom hálám, mert nincs rá szó és soha vissza se adhatom ezt, mert ez egyedi és megismételhetetlen. 

img_1765_1.JPG

A 6 unoka és párjaik

A gyönyörűt szaporítani vágyunk,

Hogy így örökké rózsáljon a Szép,

S emlékét, ha hull érettebb virágunk,

Őrizhesse a zsenge ivadék:

William Shakespeare - I. szonett

 

Szólj hozzá

Család Ünnep ÉN