2017. júl 08.

Hűsítő, nyári uborkaleves

írta: P.Gabriella
Hűsítő, nyári uborkaleves

31599_hideg-uborkaleves-uborkaturmix_n-201510170729.jpg

Van egy régóta használatos, bevált hideg uborkaleves receptem, ami eddig még mindenkinek az ízlését elnyerte. Már legalább húsz éve készítem. Amellett, hogy rendkívül üdítő ebben a kánikulában, tele van vitaminokkal és ásványi sókkal, amit frissen fogyaszthatunk el. A fűszerek csoda erejéről nem hiszem, hogy sokat kell beszéljek... 

uborka_kovaszolni_valo.jpg

Fő összetevője az uborka, ami tonizál, felfrissít. Én jobban szeretem a befőznivaló félét, mert ízletesebb. 

A fűszerek adják a lelkét a levesnek. Petrezselyem, kapor, bazsalikom, sóska és borágó.

Recept:

4 személyre

6-7 db kockára vágott befőznivaló uborka, vagy egy kígyó,

300 g natúr joghurt,

300 g tejföl,

Fél-fél csokor petrezselyemzöldje és kapor (apróra vágva),

1 gerezd zúzott fokhagyma,

negyed fej apróra vágott hagyma

8-8 db sóska levél és borágó levél (szeletelve),

2 ág bazsalikom,

1 evőkanál méz,

1 kávéskanál só,

1 evőkanál citromlé,

ízlés szerint bors.

Az összes összetevőt bedobom egy turmixgépbe és összepürésítem kb. 5 perc alatt. Hidegre teszem. Közben keményre főzök fejenként 1 tojást. Ezt a leves tetejére rakom tálaláskor. Díszítheted borágó virággal is. Nagyon finom az íze.

Jó étvágyat! 

Képek - google

Szólj hozzá

Konyha Gyógynövény