2017. már 18.

Csáffin

írta: P.Gabriella
Csáffin

20170318_073759.jpg

Tudom, hogy elég furi nevet adtam ennek az ételnek. Van egy jól bevált muffin receptem, amit még az USA-ból hoztam haza. Kiadós, laktató és nagyon széleskörűen variálható. 

20170318_063637.jpg

Persze a "cs" az elején a csalán miatt van. Máffin - csáffin. Szeretek új szavakat kitalálni és élvezni a hangzását. A csalán meg amúgy is lenyűgöz. Olyan pihe-puhán tud megbújni a fák, bokrok alatt, vagy egy védett sarokban! Szép smaragd színe - ami főzésnél még erőteljesebb lesz - pedig a harsogó életet juttatja eszembe.  Ehhez az ételhez is először kimentem a kertbe kora reggel, mikor már pirkadt és szedtem két összmaréknyi csalán hajtást. 

20170318_064515.jpg

Forró vízzel leöntöttem és pár percig hagytam összeesni, közben meg-megemelintve. Nem kell sokáig a vízben hagyni, hogy ne ázzanak ki értékes hatóanyagai. Beraktam a turmix gépembe a vízből kiemelt csalánt és fél csészényi olajjal összepépesítettem. 

20170318_064524.jpg

Közben összekevertem a száraz hozzávalókat. Csészét használok a mérésre. Ez kb. 2.5 dl-es edényt jelent. Az igazi reggeli muffin tartalmas magoktól, korpától, aszalt gyümölcsöktől, vagy fűszernövényektől. 

20170318_065311.jpg

Hozzáraktam a nedves összetevőket és habverővel, később egy fakanállal eggyé dolgoztam a masszát. Nem kell túl soká keverni, csak éppen amíg összeáll. Általában savanyú tejfélét jó használni,mert ettől még magasabbra emelkedik sütés közben, ahogy a sütőporral reakcióba lép. De most nem volt itthon se kefírem, se joghurtom, se aludttejem, így egy kis tejföllel gazdagítottam a masszát. 

20170318_073820.jpg

Csáffin

Hozzávalók:

1 1/2 csésze liszt,

1/2 csésze zabkorpa,

2 1/2 teáskanálnyi sütőpor,

1/2 evőkanál só,

2 ek. magkeverék (tök, len, szezám, napraforgó),

1 tojás,

1 dl tejföl,

2 összmarék csalán a fentiek szerint pépesítve,

1/2 csésze hidegen sajtolt napraforgó olaj,

10 dkg apró kockára vágott füstölt sajt,

kb. 2 dl a csalán forrázó vizéből.

A sütőt 200 fokra előmelegítem. Egy máffin sütőformát kiolajozok és félre teszem. A száraz összetevőket tálba teszem és összekeverem. Belerakom a nedves és fennmaradó hozzávalókat és egy habverővel a tojásnál kezdve jól összedolgozom. Ha nehezen meg, akkor fakanálra váltok. Annyi vízzel engedem fel közben, hogy méz állagú legyen a massza. Evőkanállal szétosztom a sütőformába és 25 percig sütöm.

Finom teával, kitűnő reggeli. 

Jó étvágyat!

 

Szólj hozzá

Konyha Gyógynövény