2016. aug 28.

Sarkantyúka, sumac csípős szósz

írta: P.Gabriella
Sarkantyúka, sumac csípős szósz

s.jpg

Keresgéltem a sarkantyúka felhasználása után, hogy finom ízét el tudjam tenni a tél örömei közé is. Találtam egy oldalt ahol csípős szósznak rakta el valaki. Neki láttam.

Rengeteg virág van a sarkantyúkámon! A kúszó fajtát vetettem. Idán eé fogok tenni magot belőle, mert nagyon kedvelem. Gyönyörű pezsgő színei, finom, csípős íze és felhasználhatósága kedvenceim közé került.

Leszedtem két jó nagy marék virágot és bombót. mellette terem a cayenne paprikám, abból is egy sárgát lecsíptem. Elbicikliztem szedni sumacot (ecetfavirág).

20160901_074538.jpg

A megérett és még szöretlen szósz.

 

Sarkantyúka, sumac csípős szósz

2 nagy marék sarkantyúka virág,

1 nagy marék sarkantyúka bimbó,

fél marék sumac (ecetfavirág),

1 cső caayenne paprika

3 gerezd fokhagyma,

1 evőkanál méz, vagy cukor,

2 teáskanál só,

2-3 dl almaecet.

Jól komosott dunsztos üvegbe lemorzsolom a sumacot és egymásra rétegezem a többi zöldséggel. Tetejére szórom a cukrot, sót és a saját, éppen elkészült almaecettel leöntöm, hogy inkább több legyen az ecet, mint kevesebb. Lazán úszkáljanak a hozzávalók. Hideg, sötét helyen egy hétig tárolom. Minden nap alaposan összerázom. Egy hét után összeturmixolom és üvegekbe töltve fél hónapig eláll a hűtőben. 

Az íze, csodálatos! Érezni a sarkantyúka finom borsos édességét, a sumac, almaecet savanykássága pont jó és a csípős háttéríz, kiváló!

Szólj hozzá

Konyha Gyógynövény