2023. aug 19.

Követelem vissza a teenagert

írta: P.Gabriella
Követelem vissza a teenagert

 

354c9a5a-9445-4204-820c-60b683d3590f.jpeg

Kalandozásra hívtak én meg igent mondtam. Naná! 
Előzőleg azért volt egy megérzésekkel tarkított mézes-madzag, amelyet megpendítettem. És nem is tudtam mit! Na de ne vágjak elejbe!  
A déli, hátizsákos befelé menet, a tónál kezdődött. Egy gyönyörű, kékes-fehér gémet zavartam meg és felreppent előttem. De ahelyett, hogy tovaszállt volna, elkezdett kőrözni a fejem felett. Csak álltam ott és potyogtak a könnyeim. Ilyenkor tudom, hogy nemcsak a madár látványa teszi ezt. Valami megfoghatatlan lebegett a víz felett. És ezt a gém emelte fel. .. S mit ad az Istennő?! A gém jelentése emelkedett spiritualitás. Nnna! 

Lassú, nyugodt szárnycsapásokkal követett. Mint egy jura korabeli pterodaktilusz, olyan méltósággal. 

1e2c7d2a-70a8-4140-9b7f-7683ea1a6e0a.jpeg

Kalandozásként, első utunk  a Duna kanyarának kezdetéhez vezetett.
Sziget   
Rév   
Homok   
Első örvendezesek. 
Egy az O.Z.O.R.A-n megismert életművész/zenész több napos, kerti jóság élményéhez csatlakoztunk. Fürdés a jó Duna/Danu ölelésében. Egyszerűen nem akartam kijönni. Még akkor sem, mikor a hatalmas, sötét fellegek elég gyors tempóban közeledtek felénk. Aztán gyors szedelőzködés, de már ott volt…a vihar. Futottunk. Ezer éve nem futottam. Törölközőmmel védelmeztem értékes táskámat, ruhámat. Nem sok haszonnal. Mindenből folyt a víz…a bugyimból is. Repültek a falevelek, faágak. Mire fedett helyre értünk, elment a villany. De a meleg lecsó, zöldséges rizs, társaság, jó hangulat mindent vitt. Gyertyafénynél folyt a csevely, ami olyan édes emlékeket ébresztett bennem. 

80e9fa42-178d-49ae-94c9-2748994f86ec.jpeg

Kedves kompániám

4f6eaa10-4b60-4364-bdab-cd497be33955.jpeg

Bandzsa macsek élmény

 Reggel tovább indultunk a székes főváros felé. 

Rév…megint. 

Dugó. 
Lezárások.  
Végül, megérkezés. Kalandtársam ment tovább munka megbeszélésre, én meg egy csodás és egyben rémisztő öreg, függőfolyosós, belvárosi lakásban találtam magam. 

22b6dfc0-30c8-480d-a6f2-eadc21156d42.jpeg
A tériszonyom újra rendben volt. 

55a95955-4fe1-4d08-9013-4f8cab232c43.jpeg

A miliő felébresztette nagyszüleim függőfolyosós lakásában töltött nyári emlékeket. Csak itt már nem a kinti falikútból kellett vinni be a vizet és az ürítő egység sem a folyosón volt, amit több lakó is használt. 
Kedves, különleges nőhöz érkeztem. Nagyon bensőséges, csodálatos beszélgetést folytattunk. Remélem, lesz folytatása!

0f79142a-ac4b-4ec0-b689-030c6fd85fcc.jpeg

Bányakert, Salföld

Aztán délutánra “tovaszáguldottunk” Balaton felé. Hogy én mennyire vártam az újbóli találkozást! Kivel? BalatAnyával. És egy napon egyszerre a Danu és Balaton! Hála járta át csontjaimat. 
Persze azonnal kerestünk az északi parton szabadstrandot. Nem sok van, De a Platán nagyszerű volt. Hatalmasat úsztam be…és még beljebb. Magamba fogadtam a tejfehérrel kevert kék vizet. Legszívesebben az egészet beszívtam volna. Nem tudom, kalandtársam mennyire érzékelte, de olyan ajándékot adott nekem, ami Életélmény. 

98cc03b6-a5cb-4989-8367-1ac4194f26fb.jpeg

492b7955-1025-40a9-8260-7a6ea014b5f0.jpeg


a3f19f05-37de-4ed1-9ae3-84395e18c8fb.jpeg
Csókolom koncert

Aztán irány a Balaton-felvidék egyik legszebb, legszakrálisabb helyére, Salföldre. Teljesen más környezet. Csodás, gyógynövényes mezők, homokbuckák, apró tündérfalvak, kacskaringós út. Mígnem odaértünk, utunk célpontjához, Bányakertbe. Olyan magával ragadó, már-már fogható közösségi térbe érkeztünk, amit azt gondolom, mindenkinek meg kell ismernie. Azonnal ledobtam sarumat. Az apró kavics finoman dörzsölte a talpamat (bőrradír :) ). Néhol bokáig süllyedtem bele. Kedves, kultúrnépek. Kalandtársam legnagyobb örömére már a bejáratnál ismerős, aztán ez így is maradt a koncert kezdetéig. Mindenhonnan öröm üdvözlések. Nem is gondolta…   
Jól döntöttünk.   

 Valamikor a tini koromban alternatívnak mondott zenekar lépett fel. Nem ismertem őket, de mikor megláttam a hirdetésüket, a megérzesem úgy döntött látni akarom! És ilyenkor úgy szeretem…a megérzésemet….  
Igényes zenei egyveleg. Zene füleimnek. Jazz, blues és még sok más irányzat, egy helyen. 
A szöveg…emlékeztetett az A.E.Bizottság és Vaszlavik Gazember László nagyívű, sokat adó, a mai világ groteszk mibenlétét tükröző szövegeire. 
Táncoltam. 
Önfeledten.  
Újra éltem. 
Jó volt.  

…és ezen a ponton éreztem, hogy évek óta követelem vissza a teenagert, akit mélyre süllyeszetettem mások elvárása miatt. Azért, hogy képes legyek gyermekeket nevelni, férfiakat kiszolgálni. Mert így döntöttem. Tapasztalás volt. 
De most visszaállítom magam. Nem teljesen, hanem azzal a tudattal, tapasztalással már, amit az évek hoztak. De kell a mélység, a belső helyreállítás. 

b822e062-edeb-4901-bdfb-4213ce90e490.jpeg
Kalandtársammal

4787996f-7de9-4a53-84e8-e2d36b13b21b.jpeg

Pöcsét

Setétben sátorhelyet keresni a homok-erdő kombóban, igazán érdekes volt. Szerencsére repülő sátrunk volt, ami belehelyezkedett pillanatok alatt sátor mivoltába. Matrac, hálózsák be s szunya. Mellettünk jazz szólt, ami igencsak jól elaltatott. Még távolban hallottam az örömhangokat, a tűz ropogását, aztán………   
Reggel csodás, gyógyfüves mezőben ébredtünk. A zuhanyt, vizet, kavét, pótolni látszott az élmény. 
Szedelőzködés. 
Bányató keresgélés hosszú ideig  
Kékkúti karsztvíz betöltekezés, palackozás
Útközben ajándék jegeskávé, croissant vajjal, jó beszélgetés…búcsúzás, és már repített is a busz haza. Nem éreztem fáradságot. Feldobott hangulatban voltam. 
Kalandtársamnak örök hála. ♥

 

Szólj hozzá

Élet ÉN Önszeretet Kiránduli