2018. dec 02.

Melegítő italok 8. - Forró almakompót

írta: P.Gabriella
Melegítő italok 8. - Forró almakompót

img_7580.JPG

Gyermekkorom Nagyi kedvencsége volt az alma kompót. Mindig szerettem és igényeltem Anyaként i s sokat főztem, de általában a nyári almából és nyáron, lehűtve. Az angolszászoknak van egy olyan almaboruk, amit fűszerezve, forrón isznak. Cider a neve. Ez került át Ameikába, ahol aztán az alkohol mentes változatát is kitalálták. Tulajdonképpen majdnem a mi kompótunk, csak víz helyett almaléből készítik, fűszerekkel. Tetszett, hát hazahoztam. 

img_7582.JPG

Forró almakompót

Egy nagy fazék (10 liter) vízhez, kicsumázva, de héjastul hozzávágtam gerezdekre vágva 5 almár és egy birsalmát. Egy narancs héját, 5 db szegfűborsot, egy rúd fahéjat és egy kiskanál mézessüteményport. Ezt addig főztem, amíg az alma megpuhult. A tűzről levéve mézzel és fél citrom levével ízesítettem, majd a kifacsart citrom maradékát is beledobtam. 

Illatos, jóízű és üdítő ital. 

Szólj hozzá

Ital