2018. sze 25.

Növény világ és népi kultúra adatbank

írta: P.Gabriella
Növény világ és népi kultúra adatbank

3a7f4e9cbff43d46dbaa791e7e3d8f2b9492eaab.jpg

Veress Zoltán Lírai természetrajzának, egyik szép írásában:

Csalánt szedtem egy réten ..., mikor megállt mellettem. Bámulta a polgártárs, amint ott ollózom a csalánt, s tömöm egy nagy zacskóba kesztyűsen, aztán egyszer csak gyanakodó, óvatos orrhangon megszólított.

Mire jó nekem az a csalán? ― kérdezte ... Mondtam, hogy levesnek jó, de nem rossz spenótnak sem például, azaz spenótszerűen készített főzeléknek … Emberem csodálkozva mondta, hogy ilyesmit még sohasem hallott (»disznóknak igen, uram, azt el tudom képzelni, na de normális embernek, ne haragudjon«); ...vitába szálltam volna a polgártárssal a csalán, a turbolya, a komló s megannyi értéktelen gyom értékéről, ha ő vitázott volna; ő azonban most már megelégedett egy fölényes mosollyal, s azzal, hogy mikor befejeztem rögtönzött előadásomat, pimaszul jó étvágyat kívánjon (II. 103―5).

Részlet a "Növényvilág és népi kultúra" adatbankból.

Kattints a címre az olvasásához!

 

 

Szólj hozzá

Gyógynövény Ehető vadnövény