2018. júl 29.

Vasárnap - Nap nap - lassú reggeli

írta: P.Gabriella
Vasárnap - Nap nap - lassú reggeli

vasarnap_reggel.JPG

Ma elhatároztam, hogy megadom a módját és elkényeztetem magam. Lassú nyári angol reggelire gondoltam, a diófám alatt a kertben...olvasással. Vasárnap, ami a Nap napja (Sunday). Az angolok ekkor kezdik az új hetet. Milyen igazuk van!

img_6151.JPG

Már előző este szedtem hozzá szedret és bodzabogyót. Mert ugye kell a gyümölcs feltét. Dzsem (jam).

img_6158.JPG

A lebogyózott bodzát és a szedret kisedénybe tettem és felfőztem, alacsony tűzön. Lepasszíroztam és mikor kihűlt, mézel édesítettem. A méz miatt inkább sűrű szirup lett, mint dzsem, de a scone beszívja magába. Hűtőbe tettem.

Scone. Szokták bő zsírban sütni (akkor olyan,mint a lángos), vagy sütőben (akkor meg mint a pogácsa). Elég egyszerű. A fenti hölgy annyira édes és úgy élvezi, hogy már ezért is öröm megnézni. Én egyszemélyes adagot készítettem, még így is sok lett. 

img_6156.JPG

Scone

1 főre

1 csésze liszt,

5 dkg jéghideg vaj,

egy csipet só,

egy kávéskanálnyi sütőpor,

két kávéskanálnyi szódabikarbóna,

annyi tej, hogy puha de masszív tésztát kapjak. 

A lisztet összekevertem a sóval, sütőporral, szódabikarbónával. A nagyon hideg vajat almareszelőn lereszeltem, bele a lisztbe. Innentől kézzel nem nyúltam bele és egy késsel dolgoztam össze. Elkevertem a lisztet a vajjal és annyi tejet csurgattam lassanként bele, hogy a kellő puha állagú tésztát megkapjam. 

Erősen lisztezett felületre borítottam és párat fordítottam rajta hirtelen. nem gyúrtam, csak ide-oda dobáltam. Hirtelen lelapigattam, késsel négyre vágtam és sütőlapra raktam. 

A sütőt 200 fokra előmelegítettem és 15 percig sütöttem, amíg szép színt kap. 

A konyhaablak alatt egy nagy fakopáncs szorgoskodott, néha kibukkant vibráló, piros csíkja.

img_6155.JPG

Elkészítettem a fekete teát. Mindent tálzára halmoztam. Felpakoltam a párnát, terítőt, könyvet és kisétáltam a kertbe. Indi kutyám és Yoda macskám volt a kompánia. 

img_6157.JPG

Kitöltöttem a teám és angolosan, csak tejjel ízesítettem. Hátradőltem és kinyitottam a könyvem. Elmerengtem az olvasottakon (ez majd megér egy külön írást). Soha nem a gyorsaság a lényeg az olvasásban, hanem a megértés és a bölcsesség alkalmazása. Vajon észreveszem-e, ami nekem szól? Vajon felfedezem-e ami félrevisz, vagy hibás adat?

Közben odaröppent a diófára egy szarka, aki hangos röhögcsélésével zökkentett ki gondolataimból. Épp időben, hogy ne ássam bele magam teljes lelkiséggel egy apró dologba. Figyeltem a hangját. Aztán hopp megjelent egy szitakötő...követte egy dongó én meg utánuk eredtem a fotóháberemmel. 

nyujtozas.JPG

Aztán még kinyújtóztattam az ujjaim. Próbáltad már? Ha nem, ne maradj le róla, mert nagyon jó. Ilyenkor még bábozok is az ujjaimmal egyet. Hehehe.

Legyen áldott, értelmes napod!

 

 

Szólj hozzá

Élet Konyha ÉN