2018. júl 03.

Az Erő lesarlózása Boldogasszonykor

írta: P.Gabriella
Az Erő lesarlózása Boldogasszonykor

ecoprint.JPG

Gyönyörű enyhe, de napsütéses időre ébredhettem. Hajnalban kikarikáztam a közeli erdő szélére és megszedtem az aznapra való virágkészletet a koszorúhoz és az ecoprinthez. Már ez nagyszerű napindító volt. Mindjárt megálltam a Mária-Ligetünknél és elmondtam egy hálát.

ecoprint2.JPG

img_5522.JPG

Ha nehezen is, de elkezdtek csordogálni az emberek. Beszélgetés közben előkerültek a megfestendő vásznak, pólók, szoknyák. Közben verjust és levendula szörpöt kortyolgattunk. Persze nem maradhatott el az étkek ünnepi felvonultatása sem. Mindenki azzal adózott ennek a napnak, amit megtehetett. Volt krumplis pogácsa, sajtos rúd, kecskesajtos lepény koktélparadicsomos bombákkal és csokis süti, amit egyik barátnőm kislánya készített. 

img_5513.JPG

Feltettük főni a becsavart dolgokat és az egyetlen férfi lett a tűzfelelős. Főztük...főztük...főztük...és mivel nem igazán néztem utána meddig kell...hááát csak piszkosak lettek a ruhák, de nem mintásak. Hihihi...

ecoprint1.JPG

Olyan lett az egész, mint a tibeti kolostorok mandala készítése. Minden gyönyörű virágot, kelmét megszedtünk, beleadtunk, díszítettünk, csavartunk és kifőztünk...aztán a végeredmény fizikailag a semmi lett, viszont lelkileg egy gyönyörű utat járhattunk be. Azt gondlom, hogy ez a Sarlós Boldogasszony nap amúgy is mindenkinek elég elgondolkodtató volt és meglepetéseket, örömöket is hozott, és semmi sem úgy sikerült, mint ahogy bárki is megtervezte.

A pihenés, a kislányoknak a cicázás, a koszorú koronák elkészítése, egyfajta megérkezés is volt, hogy a nap folyamán el tudjunk mélyülni jobban és megértsük mire is való ez az ünnep. Sarlós Boldogasszonykor arathatjuk le az eddigi cselekedeteink alapján a gyümölcsöt, az életét, a bőségét. Magunkhoz vehetjük erőinket, mind testileg, mind lelkileg, mind szellemileg. Kinek mi adatott. Megújulhatunk szeretett Anyánk erejében.

img_5544.JPG

Előkerültek a dobok. Volt aki először próbált ki effajta ütős hangszert: dzsembét, sámándobot, csörgőt. Emiatt kissé kalamajka is kerekedett a hangokból, ami kissé szétzilálta az egységet. De azért vannak az erőpróbák, hogy túl emelkedjünk rajta.

Ebéd után kis pihenő után zenés meditációt tartottam, ahol a kitisztulás és Földanyához, Égiekhez való kapcsolódás volt a lényeg. Kör alakban, fejükkel befelé lefeküdtek a földre és elindult a zene. Egyik nőtársunknak kérése volt. Megkért minket, hogy egy beteg ismerősének kérjünk segítséget együtt. Meg tettük. Mai napon derült ki nagyon hamar célba is ért. Hála érte!

img_5577.JPG

Készítettem közben egy szép, nagy koszorút, melyet a vízre terveztem, hogy ott majd elengedjük. A kis gyertyát Anna barátnőmtől kaptam. Csíksomlyóról hozta és megszentelték. Nem is kerülhetett volna jobb pillanatban ide.

img_5586.JPG

img_5580.JPG

A nap végére már kevesen maradtunk. Lesétáltunk a tóhoz. Körbeálltunk a parton, megfogtuk egymás kezét és egy rövid, de mély imádságot mondtunk és áldást kértünk a jövőnkre. Mindenki felajánlhatta koszorúját a víznek, Boldoganyának, vagy akinek akarta. 

Köszönöm, hogy részese lehettem ennek a napnak.

16_2.jpg

Szólj hozzá

Boldogasszony Ünnep