2018. jún 08.

Málna - sumac ízesített víz

írta: P.Gabriella
Málna - sumac ízesített víz

s_1.JPG

Málna rajongó vagyok, így természetes, hogy kimaradhatatlan az ízesített vizek közül, amiben nincs édesítőszer. 

img_5029.JPG

Boltba menetelem előtt szoktam begyűjteni a sumacot, az épület mellett álló telken. A tulajdonossal megbeszéltem, hogy néha szedhetek fájáról. 

img_5030.JPG

Annyira jó megfogni, olajosnak tűnő felületét, érezni a frutti illatát és utána lenyalni a kezemről savanyú levét!

img_5031.JPG A sumac (Rhus typhina - Ecetfa) virága természetesen savanyítja meg a vizet. Üdítő és egyben kihagyható a gyanús helyről érkező citrom. 

img_5032.JPG

Egy kis marék málnát és egy sumac virágot, egy liter vízbe tettem és éjszakára hűtőbe téve érleltem. Másnap összeturmixoltam és szitán leszűrtem,. Mivel a sumac bolyhos kissé, észrevettem, hogy nem árt finom anyagon átszűrni. Munkába viszem magammal. Igazán üdítő a meleg napokon. 

Egészségedre!

ix-chel.png

Szólj hozzá

Ital Gyógynövény