2018. feb 21.

Aranyvesszőfű-tea

írta: P.Gabriella
Aranyvesszőfű-tea

img_2597.JPG

A téli szezon végén nagyon jó hatású és tisztító  tud lenni az aranyvesszőfű. Én használom a Kanadai aranyvesszőt (Solidago canadensis) - szinte bárhol megtalálható már olyan gyorsan szaporodik -  és az Erdei aranyvesszőt, Istápfüvet (Solidago virga-aurea) - Édesapámnál az erdőszéli gyümölcsfák alatt szokott lenni - is.

20160812_104936.jpg

Kanadai aranyvesszőfű (saját fotó) az alsó növény az, a tetején fekete üröm van. 

4875494806_1e44a96a64_b.jpg

 Erdei aranyvesszőfű (Matthieu Lienart fotója)

Nem tapasztaltam különbséget, illetve az erdeinek kicsit erősebb az aromája. Jó ízű tea. Én egy hétig szoktam alkalmazni, de két hétig is hasznos. Napszaktól függetlenül iható. Egy csipet füvet leöntök olyan 80 fokos, tehát nem tűzforró vízzel és 10-12 percet hagyom lefedve állni. 

Vese, epe tisztuljék, 

a gonoszság szaladjék. 

Aranyvessző istápoljon,

a Nap kisüt, úgy gyógyuljon.

Saját ráolvasás

img_2598.JPG

 Szünjék meg, kérlek, a gonoszok rosszasága és erősítsd meg az igazat; mert az igaz Isten vizsgálja meg a szíveket és veséket.

Zsoltárok könyve 7:10

img_2596.JPG

A téli időszakban a nehezebb ételek és kevés mozgás lerakodásait tisztítja, szintúgy a lelki mérgek felhalmozódását is. Mind a veséket, mind az epét, mind a májat átmossa. 

Kitűnő vesegyógyszer. Idült esetben is eredményeket érnek el vele. Fehérje- és vérvizelésnél, prosztatatúltengésnél, cukorbajnál, bronchiális asztmánál is alkalmazzák. A vesebajnál rendszerint jelentkező erős havivérzésnél eredménnyel lehet felhasználni. 

Varró Aladár Béla - Gyógynövények gyógyhatásai

Erről a növényről már írtam, de az aranyvesszőfűről nem lehet eleget írni, olyan jó tapasztalataim vannak, nemcsak nekem, hanem mindenkinek,akinek eddig javasoltam a használatát. Előfordult több esetben, hogy akinek elhajtotta az epekövét, abbahagyta a fogyasztását, és egy éven belül újra jelentkeztek az epegörcsök, megindult a kőképződés. 

Szabó György - Lopes-Szabó Zsuzsanna - A bükki füvesember gyógynövényei

Ha ilyen probléma adódik, tovább, folyamatosan kell alkalmazni a teát. Gyuri bácsinak javallata is van arra, hogy ez ne forduljon elő. 

Szólj hozzá

Gyógyítás Gyógynövény